17/11/2019
Hurghada, Grand Hotel – Patrikék beszámolója

Patrik és Boglárka idén szeptemberben nyaraltak Hurghadában, a Grand Hotel szállodában. Az egy hetes pihenésükről olvashattok élménybeszámolót!

Utazás

Szeptember 11-én érkeztünk Budapestről a 9:30- as Air Cairo járattal, időben indult, és érkezett is.

Vízum vásárlásnál, ahogyan be is van harangozva, az ETI-s emberek szinte már fenyegető kiabálással próbálják a népet hozzájuk terelni több-kevesebb sikerrel. Természetesen mi a Bank ablaknál váltottuk ki 25 $ fejében, 30 másodperc volt az egész történet. Mire oda értünk a bőröndökhöz már szerintem ment vagy két kört mindenkié olyan gyorsan kidobálták őket.

Internet kártyának mi az Orange-t választottuk. 16 GB 8,5 $-ért cserébe. Tökéletes volt egész végig!

Már a repcsiről is csodás a látvány

Szálloda

14:00 órakor már a szállodánál voltunk. Részletezni nem szeretném, de híradóban is visz hangja volt, miszerint túlfoglalás történt és senki nem kapott rögtön ott szobát ahová foglalt, de másnap késő estére ez rendeződött. Addig elhelyeztek minket a szemben lévő Grand Hotelben 11 óra várakozás után és mind a kettő hotelba kaptunk karszalagot cserébe, ami azért jó dolog volt.

A Grand Hotelben a szoba, amit kaptunk az kritikán aluli és egyenesen felháborító volt, hogy oda embereket be mernek rakni. Rozsdás kád, nem volt takaró csak egy régi pokróc a szekrényben stb. Mindenki döntse el magában mit gondol erről, de mi már megtettük a lépést ez ügyben és részünkről lezárva.

A szálloda régiesen csodálatos és számunkra megfelelő volt minden szempontból kivéve két dolgot. Az egyik a botrányos sötétség az egész szállodában főleg az étkezőben, a másikat pedig majd később.

A szálloda kívül-belül nagyon tetszett nekünk, egyszerűen van egy feelingje, amibe bele lehet szeretni. Imádtuk! Nem utolsó sorban szép képeket lehetett készíteni, de ezt majd úgy is láthatjátok.

1159-es deluxe medencére néző szoba kifejezetten tetszett nekünk, de jó lett volna, ha nem a földszinten van, de nem reklamáltunk, hanem örültünk, hogy megkaptuk a szobát. Akinek nem a csillagok között van az igénye, azoknak tökéletes lesz minden.

Minden nap tökéletesen ki volt takarítva a szoba, persze 2 naponta raktunk ki 1 $-t, hogy érezze a törődést a takarító. Sajnos nem hajtogatott nekünk, viszont minden nap 6 új üveg víz várt minket a szobában.

Ételek, italok

Étkezéssel kapcsolatban már inkább negatív irányba megy a vélemény. Persze értem én, hogy teljesen más főzési szokások, de nagyon kevés olyan étel volt, amire azt mondtam, hogy na igen ez jó volt.

Hal mindig volt a tányéron, tészta félék is, illetve különböző állagban krumpli, barátnőm részéről pedig annyiban tért el, hogy krumpli és tészta helyett általában rizs volt. Levest azt egyszer sem ettünk. Desszertek megfelelőek voltak, s egyben finomak is.

A reggeli és a napközbeni snack bárok viszont tökéletesek és ott nagyon finom minden.

És akkor a második észrevétel, ami annyira nem tetszett, hogy miniatűr poharakban történik az ital kiszolgálás a két szálloda egész területén. Ez valami rettenetesen idegesítő, de még mindig nem panaszkodunk.

Tengerpart

Tengerpart ugye Grand Hotelen keresztül történik, amivel semmi bajunk nem volt, viszont katasztrofális állapotok uralkodnak a strandon.

A napágyak matracai már erősen cserére érettek, mert a huzatok szakadtak és koszosak, de valamiért erre még nem került sor. Na se baj, még mindig nem panaszkodunk, mert törülközőt rádobva már mehettünk is a vízbe fürdeni. A következő kisebb gonddal itt szembesültünk.

Ez a része a tengernek állítólag nagyon lassan mélyülő partrész, hát ezzel azért így nem értenék egyet, mert barátnőm 6-7 lépés után már ki sem látszott a vízből, vagy csak alig, pedig nem annyira alacsony (165 cm). Ez azért volt probléma, mert nem tud úszni, ez miatt választottuk a lassan mélyülős részt. Ezt leszámítva jó volt. Tetszett!

Bazárok

A híres bazársornak 2-3 pálinka előtt senki neki ne induljon, mert hamar felfog menni a vérnyomása. Nagyon pofátlan az összes árus, ami néha már átmegy valami teljesen másba, de lehet őket kezelni és akkor minden szuper lesz. Talán háromszor is neki futottunk mire sikerült beszerezni mindent, amit szerettünk volna.

Alkudozni kell, de ha jobban hangzik, akkor KÖTELEZŐ, mert néha olyan számokról indultunk, hogy kikerekedett a szemem a vége pedig olyan szám lett, ami a legtöbb esetben elfogadható volt, szóval igen, mindenki érti.

Vannak nagyon normális árusok is, nem sok ilyennel találkoztunk, de egyet nagyon kiemelnék, ő pedig Mohamed. Szállodából kiérve balra indulunk el és az utca jobb oldalán egy parfümös előtt van a boltja. Nagyon sok magyar írt neki a falára szöveget, köztük mi is. 1,5 órát voltunk bent nála, és beszélgettünk vele, nagyon kedves és érdeklődő volt. Hibiszkusz teával is megkínált minket szóval őt nagyon ajánljuk, minden megtalálható nála.

Fakultatív programok

Paradise sziget, illetve Szafari mix programon vettünk részt.

A sziget az valami csoda olyan szép, és olyan igényes. Az étel isteni finom volt, sőt talán jobb is, mint a szállodában. Sznorizni is voltunk onnan, ami szintén megéri, mert nagyon tuti, amit látni lehet.

Szafari mixen őszintén szólva nem tudtuk mire számítsunk, de nagyon jó élmény és erre még biztos, hogy menni fogunk, ha visszatérünk. Ruhát olyat vegyetek, amit nem sajnáltok, mert bebarnult a fehér póló olyan poros lett, de ez várható volt.

Utazás haza

Haza utazásunk éjjelén 1:15-kor érkezett értünk a transzfer busz, ami pontos volt, majd megállva a Grand Hotelnél indultunk is egyenesen a reptérre.

Gépünk 4:30 helyett 4:45-re volt kiírva, majd 3 ellenőrzésen keresztül megérkeztünk arra a helyre, ahol körülbelül 14-16 fokban vártunk 3 órát, mire szállhattunk be a repülőbe. Viszont beszállás után valami oknál fogva nem indult el, hanem csak 5:15-kor mozdult meg tehát nem keveset késett. Azonban ezt a pilóta ügyesen behozta, 8:50-kor már landoltunk is Ferihegyen.

És végül a legjobb részhez érkeztünk, ami nem más, mint az Egyiptomi barátság. Hála ennek a csoportnak már utazás előtt felvettük a kapcsolatot egy párral, akikkel szinte a Budapesti reptértől egészen a haza utazásunkig tartottuk a kapcsolatot és oly annyira ‘megszerettük’ egymást, hogy a jövőben is igyekszünk közös programokat tervezni annak ellenére, hogy nem 5 percre lakunk egymástól. Sok magyarral ismerkedtünk meg, akikkel az elején sorstársak a végére pedig köszönő és csevegő viszonyban lettünk, ami nagyon jó volt. Köszönjük! ❤️🥰

Összességében nagyon jól éreztük magunkat és még vissza fogunk térni, ha nem is a Grand Resortba, de egy másik szállodába biztosan. ❤️

A képek a szerző tulajdonát képezik, felhasználása csak engedéllyel történhet!

Ha egyiptomi nyaralást tervezel, itt van még több élménybeszámoló hurghadai, Sharm El sheikh-i, Marsa alam-i szállodákról!

Érdekelnek az élménybeszámolók? Sok hasznos információt tudhatsz meg belőlük!