16/11/2019
Marsa Alam, Port Ghalib Resort – Andiék nyaralása

Andiék 2 hetet (2019.06.20-07.04.) töltöttek Egyiptom egyik csodás tengerpartján, Marsa Alam-ban. A Port Ghalib Resort szállodáról és a tapasztalatokról írtak egy beszámolót!

A cikk végén nézd meg a képeket is!

Utazás

Az első közvetlen járattal indultunk Budapestről Marsa Alamba.

A gép nagyon jó állapotban volt, nem egy leharcolt valami, viszont a klímát elviselhetetlenül nyomatták. Fullra volt töltve, nem igen maradt üres hely.

A kaja még mindig ugyan az, ami évek óta, marha vagy csirkeragu tésztával, zöldséggel, zsemlével, vajjal, sajttal, kis salátával és egy szelet ehetetlen sütivel. Nagyon sok üdítő közül lehetett választani, de meglepő módon külön kávét, teát nem kínáltak. A pilóta nagyon nyomta neki, így a késésből sokat lefaragtunk.

Vízum

Mi Schuckmann Zoli segítségével online vízumot kaptunk, amitől kicsit tartottam, hogy nem fogadják el, vagy belekötnek, de semmi baj nem volt vele, mondjuk bélyeget nem kaptunk az útlevélbe, csak egy pecsétet. Az Eti embere nem terelget senkit erőszakosan maga felé, így aki a bank ablaknál akart vízumot venni, gond nélkül megtehette.

Mobilnet

Van Vodafone pult, Orange és Etisalat. Mi a vodánál vettük kártyát, pedig tudtuk, hogy nagy csibészek, de hallottunk ilyet a többiekről is.

Ami nekem újdonság volt, hogy maga a kártya 5 Euro és ezen felül fizetendő a kívánt GB. Mi 5 GB-t vettünk 7 euroért, összesen 12 euroba került. Biztosak voltunk benne, hogy elég lesz kettőnknek….hát sajnos nem így lett.

Kb. a tizedik napon 3 GB használat után bemondta az unalmast, és leállt. Természetesen mi is az átverés áldozatául estünk. Nincs mit tenni, megkerestük a szállodában lévő Vodapultot, hogy a maradék napokra még legyen netünk.

2 Gb-t vettünk, persze az 5 euros kártyát Ő is felszámolta, de megalkudtunk dollárba, így 10 dollárt fizettünk összesen. Na, másnap este netezgetünk, erre ez a kártya is leoffolt…remek. Reggel vissza a gyerekhez (nagy előnye, hogy hozzá vissza lehet menni) és szóltunk. Nézegette, telefonálgatott, majd azt mondta, rendszerhiba, és feltöltötte a kártyát. Így már kitartott hazáig.

Szállodába menet

Hamar elindultak a buszok, hiszen bőven az éjszakába jártunk már. A szálloda kb 10 percre van a reptértől, és egyből oda mentünk, nem keringtünk semerre.

A bejelentkezéskor derült ki, hogy a szálloda telített, ezért több embert is átraktak a Palace hotelbe, ami egy magasabb kategória, így senki nem reklamált. Az, hogy ki került a Palaceba, teljesen random volt, majd később kiderült, hogy az idegenvezető Mustafa adta meg a neveket, de mivel nem ismert senkit, Ő is találomra cselekedett.

Mi maradtunk a Resortba, és mivel előzőleg írtam a hotelnek, hogy csendes szobát szeretnék, ezt figyelembe is vették, így a Palace melletti tömbbe kaptunk szobát.

Szoba

Teljesen átlagos, semmi extra nem volt benne. Tiszta volt, kényelmes ággyal. Volt bekészítve egy másfél literes víz, ami minden nap járt. Szerintem ez borzasztóan kevés, így másnap leboltoltam a takarító fiúval, hogy két vizet hozzon naponta. Hordta is szorgalmasan, mi pedig minden nap oda adtuk a neki járó 1 dollárt. Sokszor hajtogatott is, szépen takarított, nagyon kedves fiú volt.

Másnap egy órakor volt az információs óra. Mustafával már tavaly találkoztunk Sharm-ban, ahhoz képest rettentően sokat fejlődött a magyar nyelvtudása. Elmondta a szokásos dolgokat, a programokat, de senkit nem riogatott hajmeresztő dolgokkal, hogy mi lesz, ha mással megy az ember. Nem is volt erőszakos, egy kicsit sem. Musztafa nagyon jó ember, borzasztóan segítőkész, kedves és barátságos. Nagyon sokat van a szállodában, így gyakorlatilag napközben bármikor személyesen is elérhető.

Port Ghalib Resort szálloda

Maga a Resort és a Siva gyakorlatilag egy területen belül van, illetve ezen kívül még a Palace hotel található ott. A Siva és Resort között csak annyi a különbség, hogy a Sivának vannak tengerre néző szobái, de ugyan azokat a szolgáltatások lehet igénybe venni mindkét szálloda vendégeinek. A Palace más kategória, Ők ehetnek-ihatnak bárhol, és a medencéket is használhatják, míg fordítva nem.

A komplexum közepén van a sósvizes laguna, amiben, az eddigiekkel ellentétben, még fürödtünk is.Nekem nagyon tetszett, rendesen csábítja az embert a gyönyörű kék színe. Egyetlen hátránya van, nagyon de nagyon kevés körülötte a napágy és napernyő, így aki ott szeretne lenni, korán kell magának foglalni.

Van még egy édesvízi medence, csúszda és sodrófolyó is, de azokat nem használtuk. Egyszer-kétszer elmentünk arra, de nekem zsúfolt volt, és hangos, mert ott működik az animáció.

Amúgy az egész hotel nagyon csendes, illetve aki nem szereti a nagy ricsajt a parton, medencénél, talál magának olyan helyet, ahol nem üvölt egész nap a zene. A medencék körül vannak bárok, ki is hozzák az italt, illetve a fiú többször jár körbe, és kérdezi, hogy hozzon-e valamit.

Étel-ital

Szerintem ezen a kategórián belül (másokkal összehasonlítva) messze itt volt a legjobb az ellátás. Azt nem írom, hogy hol lehet reggelizni, ebédelni, vacsorázni, mert mindenki kap érkezéskor egy tájékoztatót, és abban le van írva, mellékelve egy térképpel. Van két bejelentkezős étterem, az egyiket egy héten egyszer lehet igénybe venni ebédre vagy vacsorára, a másik pedig fizetős.

Az ízek természetesen nem annyira európaiak, de nagy a választék, nem hiszem, hogy bárki éhen maradna. A reggeli nagyjából a szokásos, de mi mást várna még az ember azon a kínálaton túl. Van hibiszkusz tea is, aki szereti.

Az ebéd és vacsora változatos, bár erre is rá lehet unni két hét után. Kétféle leves, csirke, marha, hol ragusan, vagy grillnek megcsinálva, tészta, pizza, köretek (még krumplipüré is volt) saláták, de pl. volt, hogy kalamárit grilleztek. Felsorolni is nehéz lenne, mennyi minden van.

Ráadásul van dobozos narancslé, guava, mango, ananász. A tonikot dobozból adják, a cola Pepsi és flakonos. Vannak üdítő automaták is, ott általában hibiszkusz tea, almalé, narancslé, ananászlé, dinnyelé van, és egyszer láttam, hogy azokat is dobozból töltik fel.

Déltől a tengerparti bárban sütnek krumplit, van hot-dog, hamburger.

Gyümölcs választék is van, alma, banán, datolya, narancs, grapfruit, szőlő, szilva, barack, sőt, aszalt sárgabarackkal is találkoztam.

Az édesség választék kicsit gyenge, nem voltak cukrász csodák. Soha nem kellett asztalt vagy evőeszközt vadászni, bármikor mentünk, mindig volt szabad, megterített asztal. Nagyjából aki akar, (és tud) az egész nap ehet, mindig van valahol kaja. Itt éhezni biztos, hogy senki nem fog.

Part

Maga a partja csodaszép, kis beugró szakaszokkal. Nem homokos, hanem korallfoltos, ezért cipő mindenképp kell.

A Palace után a Sunrise strandjára viszont minden további nélkül át lehetett menni, és ott mindig be lehetett menni. Nekem ezek a bejárók nagyon tetszenek, sokkal jobban szeretem, mint a mólót.

Viszont egy idő után unalmassá válik a Sunrise-Palace szakasz. Szép, nem arról van szó, de nem egy óriási táv. Illetve a Resort mólójánál sokkal de sokkal szebb.

Összehasonlítva a Makadival és Sharmmal (ahol eddig mi voltunk) szerintem itt a legszebb és legváltozatosabb az élővilág, de hangsúlyozom, ez csak a Resort mólójánál lévőre vonatkozik. A Palace-nál olyan, mint a Makadinál vagy Sharmon. Nem akarom becsmérelni azt a szakaszt sem, mert tényleg gyönyörű az is, de aki Marsára megy a sznori miatt (már nem kezdőként), annak sok újat nem mutat. Ellentétben a Resort mólójánál lévő csodálatos résszel. Nagyon sok szépet láttunk, teknőst, murénát, tűzhalat, ráját, sok-sok némót meg még rengeteg mindent.

A parton, ami egy hosszú szakasz, mindig van üres napágy, napernyő. Elvileg a Palace-nak van elkerített, külön része, de mi mindig ott voltunk, a kutya nem szólt hozzánk és el sem küldtek, pedig a mi rikító narancs színű törölközőnk nagyban eltért a Palace-osok barnájától. Ami viszont fontos, hogy a Palace bárját nem vehetik igénybe a Sivások és Resortosok, kivéve a Mahara kártyások. Minket, mivel volt Mahara szalagunk, mindegyik bárban gond nélkül kiszolgáltak. Ezekben a bárokban lehet kapni főzött kávét is, már akinek ez fontos.

A parton nem nagyon megy a tukmálás, nem zaklatnak két percenként, hogy menjél ide, fizess be oda, ráadásul, ha azt mondod neki, hogy nem kéred, nem áll le agitálni. Ilyet még sehol nem tapasztaltam, és bevallom, nagyon tetszett.

Móló

Kettő móló van, egy a Resortnál, egy pedig a Palacenál. Ami nekem nagy csalódás volt, hogy a Resort mólója a két hét alatt talán három délutánra, meg egy egész napra volt csak nyitva, mert olyan erős volt a szél. Pedig az igazán csodálatos dolgokat ott lehet látni. Ha a Resort mólója le van zárva, a Palace mólója akkor is használható, bár az is vagy kétszer le volt zárva.

A Resort mólójától ki lehet menni balra, nagyon klassz hely. Ott is be lehet menni, dagályban érdemes leginkább (bár mi ott nem mentünk be) és azt beszélik, lakik ott egy teki.

A Palace mólójánál az ember egy csomót várt, mire bejutott és egy csomót várt, mire ki tudott jönni. Az a móló nem valami jól van megcsinálva, előnyösebb is lehetne, a Resorté mérföldekkel jobb.

Mahara kártya

Ebben a szállodában kettő előnye volt a kártyának, az egyik, ahogy írtam is, a Palace bárokban történő kiszolgálás, a másik, hogy meghívtak egy VIP vacsorára a Cardamom étterembe. Nagyon hangulatos volt, finom ételekkel, zenével és hastáncos kislánnyal.

Az animációval kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, mert egy műsort sem láttam, viszont nagyon pöpec kis sátor van színpaddal felállítva, ott, ahol esténként ez zajlik.

Hazaindulás

Aztán szépen lassan elérkezett a nyaralás vége, letelt a két hét. Az indulás terv szerint ment, bár a szálloda előtt volt egy kis csúszás, mert találtak három gazdátlan bőröndöt, és nem tudták, hogy vigyük-e vagy ne. Keresték a tulajdonosát, szerintem nem találták, és visszavitték a lobbyba.

A reptéren minden simán zajlott, számítottam, az olvasottak alapján arra, hogy majd kekeckednek, de a szokásos biztonsági ellenőrzésen kívül nem volt semmi. Kettőt pislogtunk és már a beszálló kapuknál voltunk.

A gép szinte percre pontosan elindul 15:00-kor, az eredeti kiíráshoz méltóan. Sokkal előbb leszálltunk, Bp-n 19:30-ra voltunk kiírva, de már kb.18:40 felé landoltunk. Kaja ugyan az, de most adtak külön kávét vagy teát is, a gép viszont elég leharcolt volt, de legalább haza hozott.

Összefoglalva

A Port Ghalib Resort szálloda abszolút beváltotta a hozzá fűzött reményeket, panaszra nem lehet okunk. Egyedül a nagy szél és a lezárt móló miatt nem mennék vissza, de biztos másnak nagyobb szerencséje lesz.

Érdekelnek az élménybeszámolók? Sok hasznos információt tudhatsz meg belőlük!