Bordeaux 2 napban – saját beszámoló

by radopeter1983
Bordeaux beszámoló

Sokan a Bordeaux név hallatán egyből a vörösborra gondolnak. Való igaz, hogy a városnak szerves részét képezi a nagyon finom bor. Ám az igazi franciás hangulat az, amiért érdemes belemerülni a bordeaux-i életbe. A hét elején voltunk egy barátommal két napig ebben a csodás városban.

Hétfő délelőtt landolt a gépünk, Milánóból érkeztünk. A reptér nem nagy, az 1-es jelzésű busz rendszeresen jár a belvárosba és vissza. Kb. 35 perc az út.

Szokásomhoz híven kinéztem az Airbnb-n egy olcsó kis lakot. Egy nyugdíjas úrnál szállásoltuk el magunkat, mindössze 5700 Ft/fő áron. Az „A” jelű villamossal 15 perc alatt a belvárosban voltunk.

Bordeaux-ban 4 villamosvonal van, elég jól behálózza a várost. Szinte mindenhol van automata, amiből lehet jegyet, bérletet vásárolni. Egy 24 órás jegy, ami buszra és villamosra is érvényes, 5 euróba kerül (szinte pont annyi, mint Budapesten).

Apropó, villamos! A belvárosban megfigyelhető, hogy nincs felsővezeték. A két sín között van egy 3. sín, ebből „veszi fel” a villamos az áramot. Viszont nyugodtan ráléphetünk, mert csak akkor aktív, ha a villamos érintkezik a sínnel. Reméljük elterjed máshol is ez a módszer!

Nincs felsővezeték

Egy jó ebéd után meg is kezdtük a város felfedezését. Azt tudni kell, hogy nem egy nagy város, de szokásomtól eltérően úgy döntöttem, megérdemel majd’ 2 napot Bordeaux.

A belvárosban rengeteg kis hangulatos utca van. Nem is nagyon terveztünk konkrét dolgokat, inkább hagytuk, hogy az aktuális hangulatunk vigyen minket.

A egyik téren áll az impozáns és nagy kiterjedésű katedrális (Cathédrale Saint-André de Bordeaux). Mellette egy torony van (Tour Pey Berland), amely kilátóként is funkcionál.

A borrajongóknak szinte kötelező a Cité du Vin múzeum. A világ egyik legnagyobb ilyen jellegű intézménye, ahol borkóstolás is van az árban.

Cité du Vin múzeum

Mindenképp sétáljunk a Garonne partján, ahol délután nagy tömeg gyűlik össze: piknikeznek, beszélgetnek, sportolnak, gördeszkáznak. Nagyon hangulatos.

A késő délutánt és estét borozgatásra szántuk. Természetesen vörösbor volt mindegyik. Arra azért fel kell készülni, hogy nem olcsó mulatság: a sétálóutca egyik bárjában 8 euró volt egy pohár. Ennek ellenére rengetegen vannak jó időben. Társaságban beszélgetnek és iszogatnak. Élvezik az életet.

Bordeaux neve összeforrt a vörösborral

A Garonne felett több híd is van, a leghíresebb a Pont de Pierre. Este érdemes a sétányról megcsodálni, kivilágítva nagyon szép látvány.

A következő nap egy kisebb kastélyt néztünk meg a város külső részén. Nem nagy szám, de kíváncsi voltam egy eredeti francia kastélyra.

A nap hátralevő részében sétálgattunk a belvárosban, ettünk, kávéztunk, élveztük a francia feelinget.

Összegezve

Bár, ahogy írtam fentebb, nem szoktam 2 napot egy kis városban ellenni, ám itt nagyon jó volt.

Talán itt sokkal jobban érezhető a francia stílus. Tiszta a város, mindenki barátságos, nem egy stresszes lakosság.

Nekem nagyon bejött ez a hangulat, a jövőben bármikor simán visszatérnék Bordeaux-ba.

Kattints, ha több francia cikket szeretnél olvasni!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató