11/11/2019
Hosszú repülőút közbeni tanácsok

Ülni órákon át egy kis helyen nem éppen kellemes érzés. A hosszú repülőút néha kínlódás tud lenni, éppen ezért érdemes felkészülnünk, mit is tegyünk az ellen, hogy extrafáradtan szálljunk le a gépről.

Mindenkinek mást jelent, mi a hosszú út. 4-5 órás repülőút már elég fárasztó tud lenni. Elsősorban tengerentúli utazás alkalmával kell átgondolni jól, mit tegyünk a repülőn.

Hogyan legyen könnyebb a hosszú repülőút?

Jól válasszuk ki az ülőhelyet!

Oda kell figyelnünk az ülőhely elrendezésére!

A mellékhelyiség környékére lehetőleg ne üljünk, mert a szag és az utasok járkálása zavarhat minket.

Alapvetően három helyre tudunk ülni. Az ablak mellé sokan szeretnek ülni, hogy kilássanak a gépből. Azonban, ha wc-re mennénk, akkor két emberen kell “átjutnunk” és ha többször csináljuk ezt meg, az zavarhatja őket.

A középső ülés esetén mindkét oldalunkon ül utas, ami zavaróan hathat ránk.

A folyosó melletti ülés talán a legjobb, mivel itt annyiszor tudunk felállni, ahányszor akarunk. A lábunkat is ki tudjuk nyújtani egy kicsit, így tudunk mozgolódni. A poggyásztartóban lévő táskánkhoz is könnyen hozzáférhetünk.

Van seatguru.com oldal, ahol a repülőgép-típus szerint fel van tüntetve az ülőhelyek rajza. Itt pirossal jelölik azokat, amelyek valamilyen oknál fogva “rossz” ülőhelyek.

Ablak mellett ülve sokszor nehézkes a "kiszabadulás"
Ablak mellett ülve sokszor nehézkes a “kiszabadulás”

Ne hagyjunk ki fontos dolgokat a poggyászból!

Elsősorban gondoskodjunk egy kis ételről és italról, hogy ne a gépen kelljen drágán vennünk!

Pl. szendvicset, kekszet fel lehet vinni a gépre, amivel már elvagyunk egy hosszú repülőút alatt.

Még fontosabb a folyadék, mivel a gépen nagyon alacsony a páratartalom, így a hidratáltság a fáradtság ellen jó fegyver. A biztonsági ellenőrzésen nem lehet átvinni 100 ml-nél több folyadékot.

Én azt szoktam csinálni, hogy egy fél literes üres műanyagüveget viszek és azt szoktam megtölteni egy csapnál.

A reptéri boltokban is kapható minden, de természetesen itt jóval drágábbak, ezért is érdemes ezeket kivédeni!

Öltözzünk lazán!

Mivel sokat kell ülnünk, lehetőleg ne öltönyben utazzunk. Én egy igényesebb melegítőszettben szoktam utazni, hogy kényelmes legyen az ülés.

Készüljünk fel, hogy a gépen sokszor hideg van, így legalább egy pulóvert vigyünk fel magunkkal! Ezenkívül sokan zoknit is visznek, hogy a cipőt levetve azt húzzák a lábukra (a kellemetlen szag miatt).

Mozogjunk többször is!

Ne csak üljünk, hanem álljunk fel és mászkáljunk! A hosszú ülés lábdagadást, zsibbadást okozhat.

Ne szégyelljünk egy kicsit tornázni, vonuljunk olyan helyre, ahol nem zavarunk senkit.

A folyamatos folyadékfogyasztás fontos!

Mivel a páratartalom nagyon alacsony, a kiszáradás gyorsabb a gépen, mint a földön. A dehidratáció akár rosszullétet is okozhat! A legjobb választás a víz.

Kerüljük a cukros, koffeines italokat és az alkoholt is, mivel ezek vízhajtó hatásúak!

Lehetőleg ne ezekből igyuk tele magunkat! :)
Lehetőleg ne ezekből igyuk tele magunkat! 🙂

A legjobb pihenés az alvás

Persze, tudjuk, csak éppen próbáljunk meg egy kis helyen aludni. A jobb légitársaságok adnak párnát, takarót, szemfedőt is.

Tudom, hogy nem lehet normálisan aludni, de sokat segít akár fél óra bólintás is. Legjobb, ha az érkezés este történik, így utána egyből ki tudjuk pihenni a hosszú repülőút fáradalmait.

Néhány hasznos apróság

A fejtámla nem éppen a legkényelmesebb a gépen, ezért érdemes felfújható nyakpárnát vinnünk. Nem foglal helyet, de nagymértékben segíti a nyugodtabb alvást.

Ha nem alszunk, le kell foglalnunk magunkat. Vigyünk zenét, könyvet, usb-kábelt!

A száraz levegő miatt az érzékeny bőrűeknek javasolt a bőrápoló krém.

Mindenképp tegyünk a kézipoggyászba fájdalomcsillapítót és hányiger elleni gyógyszert, ha netán valami problémánk adódik a gépen.

Még több hasznos tanácsot itt olvashatsz!

Cimkék: