Milyen változtatásokat csináltak a légitársaságok? Kis kitekintő

by radopeter1983

A koronavírus okozta csökkenő utazási kedv érthetően nagyon nehéz helyzetbe hozta a légitársaságokat. Hogyan próbálnak spórolni és milyen változtatásokat hajtottak végre ennek érdekében? Megnézünk néhány minket is érintő változást.

Elsőként a két nagy diszkont-légitársaságot nézzük.

A Ryanair és a Wizz Air már lépett a magyar határzár miatt és drasztikusan megvágta a Budapestről és Debrecenből induló járatainak számát. Mindössze 7 (!) viszonylaton közlekedik hazánkból a két „fapados cég”! Ugyanígy csökkentették Európa többi részén is a járatok számát, de nem olyan nagy mértékben, mint idehaza.

A dohai székhelyű Qatar Airways a viteldíj-szabályokon módosít. A turista- és üzleti osztályon 3-3 jegytípust vezetnek be. A legolcsóbb jegy esetén csökken a feladható poggyász súlya és az ülőhelyválasztás is fizetős lesz.

A Lufthansa csoport tagjai, a Lufthansa, Austrian és Swiss európai járatainak turista osztályán jövő tavasztól nem lesz ingyenes étel- és italfelszolgálás. (Sokan nem is gondolják, de a fedélzeti szolgáltatás jelentős összegbe kerül a légitársaságoknak, így ez érezhető spórolás.)

A Finnair a repjegyek mellé ingyenes koronavírus-biztosítást ad. Ez a kórházi kezelésre és a karantén alatti ellátásra is vonatkozik egy bizonyos értékhatárig. Az Etihad hassonló intézkedést hozott nemrég. Vélhetően több légitársaság is be fog vezetni koronavírus elleni biztosítást.

(A cikk fő forrása: AIRportal)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató