Milánó – egy napos útiterv

by radopeter1983

Több éve van lehetőség egy napos milánói kirándulásra a Wizz Air jóvoltából. Konkrét útvonalat mutatok be, hogyan lehet a legtöbbet kihozni ebből az egy napból!

A leírás mellé mindegyik részhez Google Maps részletet is mellékelek, amin be van jelölve a konkrét útvonal. Láthatjátok majd, hogy nem kell nagyon sokat gyalogolni, valamint igyekeztem a legoptimálisabb útvonalat bemutatni (ne „keresztbe-kasul” kelljen menni, kétszer ne menjünk ugyanazon az úton).

Tényleg egy nap?

A Wizz Air a hét több napján két járatot közlekedtet Budapest és Milánó között. A következő módon lehetséges ez az egy napos kirándulás: reggel indul Milánóba a gép (6 óra körül), onnan pedig késő este haza (22 óra körül). A pontos időpont sokszor változik, de ez a felállás már évek óta működik, tehát nagy eltérés nem szokott ebben lenni.

Jelenleg (2024 január) a következő napokon tudunk kiruccani egy napra reggel-este felállásban: március 31-ig hétfőn, csütörtökön, április 1-től szerdán.

Hova érkezik és hogyan lehet bejutni a belvárosba, ill. ki a reptérre?

Milánó-Malpensa reptérre (T1-es terminálra), ami a belvárostól kb. 45 km-re van északnyugati irányban.

Viszont van közvetlen gyorsvonat a reptér és a belvárosi főpályaudvarok között, így nagyon egyszerű a be és kijutás. A Malpensa Express óránként többször indul napközben: az FNM1 járat Milánó Cadorna, az FNM3 járat Milánó Centrale pályaudvarra érkezik és onnan indul.

(A Cadorna pályaudvar közelebb van a belvároshoz, gyalog simán nekiindulhatunk innen.)

Jegyárak (online):

• Felnőttek, 13 év felett: egy útra 13 €, oda-vissza 20 €.
  • 4-13 év között: egy útra 6.50 €, oda-vissza 10 €.

Menetrendek és online jegyvétel a hivatalos oldalon található!

Milánói útiterv időpontokkal

Az időpontok természetesen akkor reálisak, ha minden flottul megy. Milánón belül pedig valaki gyorsabban is körbenéz, én egy nem sietős tempóra próbáltam kalkulálni.

Érkezés, bejutás

Nézzünk egy szombati útitervet, mivel a legtöbben ezt a napot választják ki.

Budapestről 6.20-kor indul a gép, Malpensán 8.05-kor landol. Egy napos kirándulásra nem kell feladott bőrönd, nincs semmilyen ellenőrzés se, így már csak a reptéri vasútállomást kell megkeresnünk.

Ha minden rendben, a 8.56-kor induló vonatot simán elérjük. Ez 9.34-kor a Cadorna pályaudvaron van. (Van esély a 8.26-os vonat elérésére is akár, ezzel 9.04-kor vagyunk bent.)

Milánóban

Érdemes a Cadorna pályaudvaron automatából venni egy napos tömegközlekedési jegyet. Ez mindössze 4.50 €. Érvényesíteni az első használatkor kell a buszon/villamoson/metrón.

A pályaudvartól pár száz méterre van a Sforzesco-kastély és előtte a Piazza Castello szökőkút. A kastély mögött a Sempione parkban érdemes folytatni a sétát, amelynek északnyugati végén áll az Arco della Pace diadalív. (Minderre kb. másfél órát szánva, 11-11.30 körül járunk.)

A diadalív elől az 1-es villamossal megyünk a fő látnivalókhoz. A Teatro Alla Scala megállónál leszállva egyből a híres operaházat nézhetjük meg. A térről a Galleria Vittorio Emanuele II csarnokon át a dómhoz érünk.

A dómmal szemben állva jobbra látható a Museo del Novecento Milano művészeti múzeum és a Palazzo Reale di Milano hercegi palota.

Ami pár száz méteres távolságon belül érdekes lehet többeknek: San Bernardino alle Ossa (emberi koponyákkal és csontokkal „díszített” templom), Piazza dei Mercanti (középkori tér időközi kiállításokkal, piaccal).

Nagyjából itt ér minket az ebédidő, mindent beleszámolva kb. 13.30-ra meg is ebédelhetünk.

Innen mehetünk a Corso Vittorio Emanuele II sétányon (San Babila metróállomásig), ahol rengeteg előkelő boltba is benézhetünk. Közben a San Carlo al Corso bazilikát is láthatjuk.

A San Babila metróállomástól az 1-es metróval a Porta Venezia megállóig mehetünk (két megálló). Itt kezdődik a Giardini Indro Montanelli park (ez a keleti oldala), ahol a Természettudományi Múzeum, a Palazzo Dugnani és a planetárium található.

Átgyalogolva a parkon, a nyugati részén a Turati metróállomáson felszállunk a 3-as metróra.

Két megálló után a Centrale FS állomáson átszállunk a 2-es metróra és a P.TA Genova FS megállónál leszállunk. (Kb 15-15.30-nál járhatunk.) A metróállomástól 200 méter gyalog a Navigli, ami egy csatornaág, mindkét oldalán tele kávézóval, bárral, étteremmel. Mivel délutántól kezd élénkülni az élet, ezért érdemes később idejönni.

A Navigli északkeleti végén áll a híres városkapu, az Arco di Porta Ticinese. Itt áll a Sant’Eustorgio bazilika is.

Északi irányba sétálva (kb 500 méter) találjuk Milánó egyik legjelentősebb templomát. A Basilica di San Lorenzo Maggiore egy 5. századi mozaikokkal díszített, nyolcszögű kápolnának otthont adó, impozáns kora keresztény templom. Előtte a Colonne di San Lorenzo áll, amely 16 római kori márványoszlop.

A fő látnivalókat ezzel végig is vettük. Ha innen a reptérre mennénk, a Cadorna vasútállomásra kell eljutni. Az 1-es és 2-es metrónak is van ott megállója, szóval elég keresni egy metróállomást vagy egy villamost/buszt, ami keresztezi valamelyik metróvonalat.

Ami kimaradt és ha van idő, szóba jöhet:

• Focirajongóknak a San Siro stadion, az AC Milan és az Internazionale otthona. Az 5-ös metróval vagy a belvárosból a 16-os villamossal juthatunk ki.
  • Santa Maria delle Grazie-templom, ahol da Vinci, Az utolsó vacsora című képe van. A templom ingyenes, de a festményre online kell jegyet venni (nagyon előre meg kell venni, mert hamar elfogy). Közel van a Cadorna vasútállomáshoz vagy a belvárosból a 16-os villamossal juthatunk ide.
  • Brera Képtár, ami az operaháztól kb. 600 méter gyalog.

Ki a reptérre

A repülőgép 22 óra körül indul. Az én szabályom, hogy legalább 2 órával az indulás előtt legyünk kint a reptéren. Eszerint 20 órára lehet belőni a kiérkezést.

A Cadorna pályaudvarról 18.57-kor indul a vonat, érkezzünk ide időben, mondjuk 18.30-ra.

A vonattal 19.34-kor vagyunk a T1 terminálon, így bőven van idő, egy sör is simán belefér. 🙂

Mennyibe kerül?

Két dolgot tudunk fixre: reptéri retúr vonatjegy (13 év felett 20 €) és a napijegy a tömegközlekedéshez (4.50 €). Tehát 24.50 €, ami úgymond tuti.

Repjegyet ki lehet fogni 10-15 ezer Ft-ért (Wizz tagságival akár olcsóbban) és egy ebédet még be kell tervezni.

Így repjegy, tömegközlekedés és egy kaja 30-35 ezer Ft-ból megállhat.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató