Skót körút – Dóra és Misi 1 hete Skóciában

by radopeter1983
Skót körút - Dóra és Misi 1 hete

Sziasztok! Egy pár infót és egy kis élménybeszámolót mondanék Skóciáról. Egy hetet töltöttünk ott a barátnőmmel, és felejthetetlen élményben volt részünk, ezen a misztikummal és rejtélyekkel övezett vidéken.

Ryanairrel repültünk, hogy olcsón kihozhassuk a repjegy árát (cserébe odavissza 40-40 perc késés), így Edinburghban szálltunk le (Wizzair visz Glasgowba).

1. nap: megérkezés Edinburgh-ba

Körutazást szerveztem, így első este mindössze Edinburghban sétáltunk, ami főváros létére extrém kihalt volt, alig pár embert láttunk sétálgatni. (este 10-11 körül)

Voltunk az Elephant Houseban is, ahol J.K.Rowling először ült le és kezdett bele a Harry Potter regényekbe. Edinburgh olyan, mintha egy élő történelemben sétálnál, egyszerűen remek feelingje van, még a kivilágítatlan épületek ellenére is :))

2. nap: whiskeyüzem-látogatás

Másnap indultunk Inverness felé északra, közben megálltunk Stirlingben is szétnézni.

De mentünk is tovább, mert délután időpontunk volt a Glen Ord Whiskey lepárló üzembe. Egy túra során végigvezettek minket az üzemen, és részletesen elmagyarázták a készítés folyamatát, majd rácsodálkozhattunk az 59000 literes hordókra is, a végén pedig megkóstolhattuk az igen finom 12 éves whiskeyüket.

59.000 literes hordók

Innen Foyersbe vezetett volna az utunk, azonban a tömegközlekedés nem a skótok erőssége, így aki ezzel próbálkozna, figyeljen oda nagyon! Taxit kellett hívnunk, de végül megérkeztünk a Loch Ness partjára.

3. nap: Loch Ness környéke

A környéken túráztunk egyet, megnéztük a híres és lenyűgözően hangulatos Foyersi vízesést.

Foyersi vízesés

Majd elsétáltunk a Boleskin temető paranormális tevékenységekkel megáldott helyszínére, innen pedig át az elképesztően zöld és változatos erdőn át, le a partra, ahol bár Nessiet nem találtuk meg, a látvány és az egész nap/hely hangulata bőven kárpótolt.

Tudni kell, hogy ezen a vidéken a turisták is sokkal ritkábbak, mindenki a tó északi részére megy inkább (Loch Ness központ, főút, kastély). Nekünk azonban pont a csend, és a nyugalom járult hozzá ahhoz hogy elmerülhessünk a vidék kísérteties és misztikus hangulatában.

4. nap: Eilean Donan kastély

Utaztunk is tovább Fort Williambe, ahol aznap várost néztünk, majd másnap innen indultunk az Eilean Donani kastélyhoz, ami Skócia legtöbbet fotózott kastélya, megjegyzem teljesen jogosan.

Az egyik legtöbbet fotózott skót helyszín az Eilean Donani kastély

Alig tudtunk betelni a látvánnyal, amit ez a sokat megélt kastély „mesélt” nekünk, azon a parányi szigeten amin elhelyezkedett. Belépőjegy az van, de abszolút megéri.

Kívül, belül felfedezhetjük a kastélyt, hanganyagot is kapunk hozzá. Itt már több volt a turista, de így is sikerült „tiszta” képeket készítenünk.

5. nap: Glencoe völgy

Szintén Fort Williamből kiindulva mentünk túrázni a Glencoe völgybe, ahol elkapott utunk első komolyabb esőzése.

Csodás vízesés zúdul le lépcsőkben

Ez, valamint a jelöletlen túraútvonalak és a buszmegállók hiánya picit árnyalta a nap képét, így 22 km-es esős, latyakos séta után kénytelenek voltunk feladni és stoppal visszavitetni magunkat Glencoe faluba.

Viszont a völgy, egyszerűen leírhatatlan volt. A felhők ahogy eltakarták a hegyek csúcsait. Hihetetlenül magasnak tűntek az amúgy 800-1000 méteres hegyek.

6. nap: Roxfort express

Elhagytuk Fort Williamet hogy megnézzük a híres neves Roxfort expresszt a Glenfinnan viadukton. (HP 2.rész)

Szerencsére nagyon jó időt fogtunk ki, és egy dimbes dombos erdei ösvényen el is jutottunk a kilátóhoz, ahol a turistatömeg ugyan már bekészült a milliónyi fényképezőjével, azonban így is bárki találhatott olyan helyet magának ahonnan tiszta képet kaphatott a festői környezetről és az ikonikus vonatról.

Roxfort expressz a Glenfinnan viadukton

Ezután indultunk is Glasgowba, ahol szintén sétáltunk és bejárhattuk a skótok egyetlen igazán modern nagyvárosát. De itt is keveredett a jelen és a múlt, minden utcán találhattál tipikus brit építészeti csodákat a modern üzleti- és bevásárlóközpontok között.

7. nap: Glasgow

Utolsó napon még elmentünk a Glasgowi Necropoliszba, megnéztük a kísérteties temetőt, ami a nagyváros egyik legnagyobb turistalátványossága lévén több száz olyan sír van, amik a régi korok művészetét tükrözik.

Bizarr látnivaló a Necropolis

Lehet hogy egyeseknek morbid, de aki nem viszolyog az ilyesmitől, kötelező meglátogatnia! Arról nem is beszélve hogy csodás panoráma nyílik a híres glasgowi katedrálisra, valamint a városra.

A glasgow-i katedrális

Ezek után délután már indultunk is Edinburghba vissza, és jöttünk haza!

Összefoglalva

Egyáltalán nem bántam meg ezt az utat, Skócia minden legendájával és ködös-felhős-esős időjárásával együtt is gyönyörű és misztikus hely! Végtelen túralehetőséggel és látnivalóval!

Ez volt a körút

Hasznos infók

• Esőkabátot és vastag, lehetőleg vízhatlan cipőt vigyetek magatokkal.
  • A skótoknál a nagyvárosokon kívül nemigazán fogtok találni se éttermet, se boltot, elvétve vannak csak. (mi is többször elgondolkoztunk, hogy ezek vajon mit esznek egész héten:D)
  • Tömegközlekedéssel óvatosan, mert viszonylag drága, és a nagyobb városokon kívüli helyekre, csak elvétve járnak buszok/vonatok. (Azok is csak olyan 6-7 óra magasságáig, ráadásul valami oknál fogva rengeteg helyen 12-16ig nem is jár busz)
  • Szállások terén Edinburghban és Glasgowban hostelben voltunk (nyilván olcsón), vidéken azonban apartmanban, ami jóval drágább.
  • A skótok vendégszeretőek és nagyon beszédesek, (legalábbis velünk azok voltak), és akárki akármit mond, én nyelvvizsga nélkül is megértettem teljesen jól az akcentusukat. Az már más kérdés, hogy a kommunikációmmal néha voltak problémák. 🙂
  • Skye szigetét mindenképpen vegyétek bele a programba, ha erre jártok, mert bár nekünk idő- és közlekedés hiányában kimaradt, mindenki csak áradozott róla, és valóban gyönyörű helynek tűnik!
  • Az árak valamivel magasabbak mint nálunk (1 font alatt nemigazán találsz semmit), de nem olyan drága mint pl, Németország, Svájc.
  • A közlekedést nekünk baromi nehéz volt megszokni (még úgy is hogy nem vezettünk), mert az egy dolog hogy mindenki szarik a piros lámpára a gyalogosátkelőhelyeken (tényleg mindenki), de az hogy busszal is körforgalomnál balra fordultunk…
  • Gasztronómia terén nincsenek a toppon, mi simán kihagytuk a baribendőt (haggis), és ahogy észrevettük ők is inkább az olasz konyháért vannak oda (Edinburgh, Glasgow tele olasz pizzériákkal és éttermekkel). Valamint mindenük a karamella (nekem is:D), és a túlzott édes ízek, valamint persze a whiskey! 🙂

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató