Szentpétervári beszámoló – Benjaminék orosz kirándulása

by radopeter1983

Benjaminék még tavaly májusban voltak Szentpéterváron, az egy hetes útról olvashattok egy beszámolót!

Sziasztok! Szentpéterváron töltöttünk egy hetet a párommal, szeretném Veletek megosztani tapasztalataimat, pár tanácsot, hasznos infókat.

Utólag sokkal okosabb az ember, remélem tudok segíteni azoknak, akik ide látogatnak.

Repülni a Wizzair közvetlen járatával javaslom, 2 óra 10-20 perc az út. A jegyekkel nem érdemes sokáig várni, mert teltházasan repül a gép, próbáltunk trükközni, hogy majd várunk, aztán kétszer annyiért foglaltunk jegyet, mint amennyiért először láttuk. Kb 50/fő a retúrjegyért már teljesen jó (lett volna).

Pulkovo reptéren leszállva a 39-es busz visz a Moskovskaya metróállomásra, és onnan tömegközlekedéssel mindenhova el lehet jutni.

Tömegközlekedés, bérletek

Egy vonaljegy 45 rubel, viszont a Szentpétervár Passal 1-7 napos bérleteket is lehet venni potom pénzért az állomásokon lévő automatákból. A metróállomások egyébként tiszták, egyértelműen kitáblázottak, és a 6 vonal miatt rengeteg helyre eljuthatunk, így akár egy városszélibb szállással is spórolhatunk.

Szentpétervár Pass-ot nagyon ajánlom megvenni! Online pillanatok alatt meg lehet venni, ki lehet választani az átvétel helyét, és idejét. Szerintem érdemes még otthonról megrendelni, időt, és pénzt takaríthatunk meg, ha azonnal megváltjuk a passra az x napos bérletet. A passhoz jár egy kiskönyv, amiben benne vannak azok a nevezetességek, múzeumok, hoponhopoff beugrók, amiket igénybe lehet venni a kártyával. A kiskönyv kb mindent lefed, amit ember meg akar nézni Péterváron. Mi két olyan helyen voltunk, ami nincs benne, a Hermitage fő kiállítása, illetve a Faberge múzeum. Ezeken kívül tényleg minden igényt kielégít a kiskönyv, és ha a “bkv” bérletet is vesszük, nagyon megéri.

Étkezés

Szállásról nem beszélnék, rengeteg féle van, mindenki a saját igényeinek megfelelőt válassza, nincs nagy drágaság, viszont amit határozottan javaslok, reggelinél többet ne kérj a szállástól!

A város főútján, a Nevsky Prospekten található nem egy ilyen kifőzdéhez hasonlatos étterem (elején tálcát elveszed és a soron mutogatod hogy mi kell) és konkrétan bagóért degeszre eheted magad kipróbálva az orosz konyhát (persze egyszerű ételek is vannak) pl 2 fő leves, saláta, főétel, desszert, üditő 600 rubel, ami kb 2.800 forint. Nemzeti ételük a borscs, ami kb egy céklaleves, nagyon finom, ajànlom kipróbálni, illetve tudni kell, hogy a kaporral úgy bánnak mint mi a pirospaprikàval, mindenben IS van.

A városról

A város lenyűgöző. Bámulatosak a monumentális épületek, a túldíszítettség, az elegancia, tényleg magával ragadja az embert.

Téli Palota

A nevezetességeknél természetesen van nagyobb embertömeg, viszont ami nekem nagyon szimpatikus volt, hogy valahogy úgy mégis halad a sor, szóval nem volt olyan mint Párizsban, egy óra sorbanállás a Notre Dame-nál, illetve ami ugyancsak pozitív, hogy ugyan vannak itt is kínai csoportok, de nem abban az irreális mennyiségben, mint azt Párizsban tapasztaltuk. Minden múzeumban a kasszák mellett ingyenes ruhatár van, nem kell nagykabátban végigcaplatni a múzeumot.

Ermitázs belül

Jut eszembe nagykabát… soha nem tapasztaltam még ilyen időjárási körülményeket. Egyik pillanatban kabát sál, majdnem még az is kevés, aztán 2 perc, meghalsz olyan meleged van, vetkőzöl, aztán újabb 2 perc, megfagysz, ennyiszer életemben nem vetkőztem öltöztem 😀 ajánlott rétegesen öltözni. Egyébként nincs hidegebb mint itthon.

A Vérző Megváltó temploma

Aki fogékony a színházra, annak tudjuk javasolni a Mariinsky színház kínálatát. Mi a Hattyúk tavát néztük meg, ami nagyon látványos volt, viszont nem olcsó. 5-14.000 rubeles áron mentek a jegyek, ami 23-65.000 ft/kop-ot jelent. Döntse el mindenki maga, hogy megéri-e neki.

Színházi előadáson

Az éjjeli hídnyitást mi a folyóból kishajóról néztük, ingyenes a pass által, látványos volt. Viszont kb éjjel 3-kor ér vissza a kishajó, olyankor pedig csak taxi áll rendelkezésre, kulturált árakkal dolgoznak.

Bronzlovas szobor

Kiemelném továbbá a többi nagyvároshoz hasonlítva, hogy elképesztő tisztaság van. Mind a kisebb utcákban, mind a parkokban, tereken. Mármár hermetikus tisztaság, nagyon szerettük.

Azzal viszont számolni kell, hogy nagyon csalóka a nevezetességes térkép. Mert minden olyan közelinek tűnik, csak 2 saroknyira van, aztán pénteken 18(!!) km-t sétáltunk, legalábbis a telefon ennyit írt 29.500 lépés kiséretében. A nagyon kényelmes cipő mindenesetre kötelező!

Pár hasznos dolog

A hány napot érdemes itt eltölteni kérdésre nehéz a válasz, mi egy hetet voltunk, és nem néztünk meg mindent. Egymást érik a nevezetességek, a múzeumok, az érdekességek, így mindenkire rábíznám, hogy mire mennyi időt szánna.

Ami megviccelheti az embert, az az hogy mivel nem eu, így nincs roaming net, illetve van, csak csilliárdokért. A google maps gyönyörűen tervez a helyi bkv-val, nagyon hasznos, viszont még érdemes a szállás wifije segítségével előző nap összeállítani egy következő napi programot, hogy honnan melyik busz hova visz.

Úgy általánosságban az oroszokról… mi abszolút nem tapasztaltuk a neten több helyen olvasható maguknakvalóságok. Kedvesek voltak, segítőkészek, ha az étteremben nem beszéltek angolul akkor lelkesen activityztek, de úgy általánosságban az volt a tapasztalatunk, hogy többen beszéltek angolul, mint Olasz-, vagy Franciaországban.

Nagyáltalánosságban a város árfekvése Budapest színvonalán van, ami olcsóbb az az utazás, és az étkezés. Készpénzt szerintem felesleges sokat váltani, majdnem mindenhol lehet kártyával fizetni. Mi 3.500 rubelt költöttünk készpénzben az egy hét alatt, ami kb 15-16.000 forint.

Összegzésül

Számomra a világ legszebb városává lépett elő Szentpétervár.

Tulajdonképpen negatívumot azon kívül, hogy van két-két vízhólyag a lábunkon, semmit nem tudok elmondani. Talán annyit, hogy nem mindenhol van emberi nyelven kiírva minden. Gondolok itt egyes múzeumok pl képleírásaira.

Nagyon bátran tudom ajánlani mindenkinek, tisztasága, rendezettsége miatt mi kellemesebb helynek tartottuk, mint a Nyugat-európai nagyvárosokat, fejlettségben pedig simán hozza azt a szintet. A látványosságok pedig garantáltan lenyűgözik az embert.

Végezetül íme pár kép, remélem meghozzuk a kedvetek megismerni Szentpétervárat 🙂

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató