Tenerife élménybeszámoló – Saját tapasztalatból

by radopeter1983
Tenerife élménybeszámoló

2019 januárjában négyen elutaztunk Tenerifére, ahol a sziget körbejárásán kívül a legmagasabb spanyol csúcsot, a Teidét is megmásztuk! Álljon itt a 8 napos Tenerife élménybeszámoló!

1. nap: Megérkezés

Odaúton egy átszállással utaztunk, Wizz Air-rel Barcelonába, majd 3 órás várakozás után Vueling-gel Tenerife North reptérre.

Ott elintéztük a bérautót, amit az AutoReisen-nél foglaltam le. A poggyászfelvételnél található az összes autóbérlő-pult, pár perc és meg is vannak a papírok. Jó pont, hogy nem kell hitelkártya a helyszíni fizetésnél, elég a bankkártya is! Plusz, nincs szükség letétre sem, ami az ismert cégeknél sok száz eurós tétel szokott lenni.

Én egy Hyundai i30 1.4-esre voksoltam és jó választás volt, mivel a tenerifei utak keskenyek, meredekek, valamint iszonyú kanyargósak. Ez hármas fokozatban is bírta az emelkedőket. 7 teljes napra 128 € volt a bérlés, ami szerintem baráti ár.

A keddi, 1. éjszakát Puerto de la Cruzban töltöttük, ami a sziget északnyugati részének központja. Maga a város nem nagy, főleg a Loro Parkról nevezetes. Élvezetes sétálni a belvárosban a pálmafák árnyékában, miközben a háttérben látható a 3718 méter magas Teide csúcsa is!

Kilátás az apartmanból

2-3. nap: Teide

A 2. és a 3. nap volt a Teide megmászása, amit már fentebb linkeltem.

A 3. nap ebédjét már ismét la Cruzban fogyasztottuk, kiélvezve a sikeres hegymászás örömét. Innen egy nem messze lévő lakáshoz igyekeztünk, ahol kipihentük a fáradalmakat.

Ha érdekel a csúcshódítás, olvasd el: Teide megmászása

4. nap: Garachico, Masca

Péntek is zsúfolt nap volt. Először Garachico faluba mentünk, ahol a kiömlő láva medencéket hozott létre, közöttük sétálgathatunk is. Sok időt nem kell szentelni rá, innen irány tovább a nyugati partrész.

De a java ezután jött! Ha Tenerifén jársz, ne hagyd ki a Masca völgyet! Viszont jó tanács: ha nem vagy profi sofőr, inkább a Santiago del Teidéből naponta többször közlekedő buszt válaszd! Mi ezt tettük, két okból: hogy megóvjuk a bérautót a sérülésektől, illetve élvezni szerettem volna a látványt. Jól is csináltuk, mert maga az út és a kilátás is fantasztikus.

Ez az igazi szerpentinút

Az út során egy-két apró sérülést szenvedtek a szembejövő autók, de ez itt természetes. Masca egy volt kalózfalu, ahonnan jól belátva az óceánt támadtak a rablók.

Masca hegyvidékes tája

Egy gyönyörű szurdokban vezet le gyalogút a partig, de sajnos határozatlan ideig zárva van. Így maradt a kis séta a faluban, majd busszal vissza az autóhoz. Innen már csak autópályán lerobogtunk az egyik fő turistaközpontba, Los Cristianos-ba.

5. nap: Los Cristianos

Itt 3 település jelenti alapvetően a központot: Adeje, Playa de las Americas és Los Cristianos. Mindegyik helyen rengeteg apartman, még a hegyoldalban is.

Ez tipikus nyaralós hely: rengeteg étterem, bár és szép sétány végig a parton. Itt értelemszerűen drágább az élet. Ha jó az idő, a Las Vistas strandra menjetek le!

Los Cristianos strandja, a Las Vistas

6. nap: Teresitas

A két éjszaka után vasárnap délelőtt észak felé vettük az irányt a fővárosba, Santa Cruzba. Itt egy kicsit körülnéztük és már tovább is álltunk San Andrés kisvárosba.

A település arról nevezetes, hogy Tenerife legszebb strandja itt van, a Teresitas. Ez egy körív alakú partszakasz, ami szaharai homokkal van feltöltve és hullámtörő biztosítja a nyugodt vizet. Délután több órát napoztunk a januári időben! 😊

Las Teresitas

Szállásunk egy dombtetőn volt, a felvezető út autóval itt sem volt egyszerű, de megoldottuk.

Ez volt a teraszról a kilátás

7. nap: Anaga Nemzeti Park

Hétfőn az Anaga Nemzeti Park volt a célpont. Ez egy hatalmas babérerdő, amely mély szurdokokkal tűzdelt. Központja a Cruz del Carmen látogatóközpont, ami a fővárosból és La Laguna városból is könnyen megközelíthető.

Mi San Andrésből a hosszabb úton jöttünk, ide is meredek, szerpentines út vezet, néhol csak másfél autó szélességű aszfalton. A látvány azonban fantasztikus. Sajnos ahogy odaértünk, elkezdett esni az eső, így be kellett érni az oda- és visszaút kilátásával. Persze az se volt egy utolsó élmény!

Anaga vadregényes tája

Visszaérve San Andrésbe, egy késői ebédet elfogyasztottunk. Ami jó hír, hogy itt is relatíve olcsó az étkezés. Én egy gombás szószos steak-et ettem hasábbal, ez 11 € volt. Ez egy steak-hez képest nem drága ár.

Ezután még felkocsikáztunk a Mirador Teresitas hegyoldalban lévő kilátóhoz, ahol ez a látvány fogadott:

Fentről csodás a tengerpart

8. nap: Irány Barcelona!

Reggel ráértünk fél 7-kor kelni, mivel a gépünk fél 10-kor indult Barcelonába.

A bérautó leadása annyiból állt, hogy a cég parkolójába be kellett állni, majd a kulcsot a pultnál leadtuk. Ennyi volt az egész!

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató