3 és fél hét Francia Polinézián – Márkék beszámolója

by radopeter1983
3 és fél hét Francia Polinézián - Márkék beszámolója

Sziasztok! Életünk eddigi legtávolabbi és leghosszabb nyaralását szeretném nektek bemutatni, amire közel 1 évet készültünk. Ez a hely Francia Polinézia, ahol volt szerencsénk felejthetetlen 3,5 hetet tölteni Október 13 és November 6 között.

Már a légitársaság kiválasztása is gondot okozott, mert a legtöbb járat San Fransiscon keresztül ment és ekkoriban az USA még technikai megállóra se engedte be a járatokat ezért folyamatosan törölték őket. Végül az Air Tahiti Nui-t választottuk, ami csak Párizsból indult és a technikai megállóját Vancouverben töltötte.

Francia Polinéziára való utazás feltétele, hogy EU által jóváhagyott oltásod legyen és az utazást megelőző 72 óránál nem régebbi RT-PCR tesztel rendelkezz (egyedül a Synlabot találtuk itthon aki ilyet csinál) emellett ki kellett tölteni egy ETIS nevezetű formanyomtatványt online kb minden létező adatoddal és fizetni kellett kb 15e Ft előre az ottani Covid tesztre, még Kanadai beutazási kérelmet kellett kérni, aminek volt egy pár ezer ft-os díja.

Október 13. indultunk Párizsba Ryanairrel, itt 1 napot töltöttünk, majd Október 14. a CDG reptérről indultunk Papeetere, ami között volt egy technikai megálló Vancouverben, ahol csak tankolni álltunk meg. Maga az út 21,5 óra volt, amiből kb 1,5 órát töltöttünk Vancouverben.

Este fél 10kor landoltunk Papeeten, ahol megint csak tesztet kellett csinálunk a reptéren amit már előzetesen kifizettünk. Ezután taxival vitettük magunkat a szállásra, ami kb 5-10 km volt a reptértől. 12 óra az eltolódás hazánkhoz képest, így komoly jatleggel kezdtük a nyaralásunkat.

Szigetek

Tahiti

Másnap reggel a szállásadó segítségével sikerült bérelnünk autót alacsony letéti díjjal. Az autó bérlésért 50 usd fizettünk plusz 10usd, hogy másnap a reptéren rakjuk le. A szigetet kb 100e ember lakja és elég nyüzsgős a fővárosa. Vulkanikus fekete homokos szinte minden partja, gyönyörű vízesésekkel, ebből mi a Faarumai Waterfall néztük meg és az Arahoho blowholet. Egészen Teahupoo-ig lementünk, ami maga a szörf paradicsom óriási hullámokkal.

Ha valami igazán helyit szeretnél venni és szereted az ékszereket, akkor a Tahiti gyöngyöket mindenképp ajánlom, (nem olcsók az igazán szépek). Itt található még a híres Papeete Market is, ami egy hatalmas piac, ahol minden helyi dolog megtalálható.

Esténként a hajó kikötő melletti placcon Food Truck kitelepülés van, mindenképp ajánlott kipróbálni itt az ételt, mert óriási adag ételt adnak és jó feelingje van. Tahitin minden nagyon drága kb 2-3x ár hazánkhoz képest, így ahol tudtunk spóroltunk.

Moorea

Következő nap indultunk Moorea-ra ami Tahiti mellett található kb 10 perc repülőút, mi Air Tahiti Passt váltottunk és ezzel közlekedtünk a szigetek között.

Mooreanak lélegzet elállító hegyei, öblei vannak és buja növényzete. Robogóbérlés mindenképp ajánlott, sziget különböző csücskeiben vannak a látványosságok. Amiket mindenképp kiemelnék Belvedere kilátó, Coco Beach, kajak bérlés (rája cápa túra), Bálna túra (szezonális), Sofitel melletti szabad strand, Tahimanu Beach, Afareaitu Waterfall, Rotui gyár. A bálna túrán kívűl mindent saját magunk letudtuk szervezni és megnézni, így spórolva a programokon is.

Morrean 5 napot töltöttünk majd egy kevésbé ismert kis szigetre mentünk át.

Huahine

A sziget két részből áll kis és nagy Huahineből, ami egy terhes nőt ábrázol. Huahine érintetlen természettel rendelkezik, kb 6000 fő lakja az emberek kedvesek és segítőkészek. Fare a központja itt található egy hatalmas szupermarket (egyetlen), ahol minden megtalálható. Található itt egy helyi párlat, ahol a szigeten található gyümölcsökből készítenek isteni likőröket és véleményünk alapján a legjobb, amit valaha ittunk.

Ősi polinéz királyság romjai találhatóak a sziget különböző pontjain, Huahine híres a halfogási technikájáról, V alakú kőcsapdákat használnak ez egy ősi örökség.

A szigeten található egy folyó, ahol kékszemű angolnák találhatóak a folyóban, úgy tartják, hogy az angolnák az őseik, ezért nagy becsben tartják őket. Meglátogattuk a helyi gyöngyfarmot is ahol betekintést nyerhettünk, hogy alakulnak ki. A szigetet kocsival vagy biciklivel ajánlott felfedezni, mi biciklit választottunk. Nyugalmasabb 4 napot töltöttünk itt majd mentünk tovább.

Bora Bora

Francia Polinézia leghíresebb szigete, nagyon sok jót és rosszat hallottunk róla mielőtt ide érkeztünk, nagyon turistás, minden drága. Sehol nem ért még ilyen kellemes csalódás mint Bora Boran már a leszállás is lélegzet elállító volt, egy külön Motun landoltunk, ahol a kék színű víz minden árnyalata megtalálható. Mi a főszigeten szálltunk meg 5 éjszakára és innen jártuk körbe a szigetet biciklivel.

Bárki bármit mondhat Bora Bora-nak nem véletlenül ekkora a híre, magával ragad és elvarázsol. Az árak olcsóbbak voltak, mint az előző 3 szigeten nagy meglepetésünkre.

Bora Boranak egyetlen publikus strandja van ez a Matira beach, ami egyszerűen gyönyörű. A szigeten 2. világháborúból fennmaradt ágyúk találhatók a sziget különböző pontjain, ahonnét a kilátás mesés.

Kevesen tudják, de privát hajót lehet bérelni és körbe lehet hajókázni a szigetet, amihez nem szükséges jogosítvány, kb 6 óra alatt lehet körbe hajózni a szigetet. Mi 6 órára béreltük ki a hajót, de csak a felét jártuk be vele annyiszor megálltunk.

Maupiti

Utolsó megállónk egy kevésbé ismert sziget volt Maupiti. Sziget szerkezete hasonló Bora Bora-hoz, de turisztikailag jóval szegényebb (Bora Bora 50 évvel ezelőtt), mivel a helyi lakosok nem engedték, hogy szálloda láncok települjenek a szigetre. Nem is találni bookingon, agodan ide szállást, panziók vannak amit a helyiektől lehet bérelni. Boltok nem nagyon találhatóak a szigeten, így minden szállás félpanziós ellátással foglalható.

Francia Polinézia legszebb kilátása tárul elénk, ha hajlandóak vagyunk felmászni egy kb 400 méteres hegyre, ami így leírva nem tűnik soknak, mi is azt gondoltuk, de rendesen megszenvedtünk vele.

Terei Beach szerintem a legszebb, amit itt tartózkodásuk alatt láttam, sekély fehér homokos part. Annyira sekély, hogy egyik szigetről a másikra térdig érő vízben átlehet sétálni. A sziget déli csücskénél a búvárok szerelmesei találkozhatnak rengeteg Manta Rájával.

Vanília ültetvények több helyen is találhatóak a szigeten érdemes venni belőle mert sokkal gyümölcsösebb az íze mint a bourbon vaníliának. Itt igazán kitud az ember zökkeni a 21. századi civilizációs betegségből.

“Az érzés mikor egy kellemes nap után még vizesen felülsz a biciklire, mezítláb vissza tekersz a szállásra, sehol egy autó, mindenki köszön neked. Itt érzed igazán, hogy szabad vagy!”

Maupitiről vissza repültünk Tahitire, ahol még volt egy napunk pihenni, vásárolni majd vissza Párizsba és utána Budapestre. Hosszú út volt, de minden perce megérte.

További képek

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató