Lassan a legtöbb európai ország kezd visszarázódni a március előtti helyzetbe, így nekünk, utazóknak is egyre inkább figyelnünk kell a híreket. Ezekből nem is vagyunk híján, de egyre felhívom a figyelmet: mivel a szituáció még elég képlékeny, gyakran változhat akár az ellentétére is bármilyen hír, közlemény!
Ha a közeljövőben (értsd: következő néhány hónap) terveztek utazást az országhatáron kívülre, alaposan nézzétek át a hatályos törvényeket, szabályokat!
A Ryanair júliustól tervezi visszaállítani a menetrendjét, de akkor sem teljes kapacitással (a hírek szerint mintegy 40 %-kal). Budapestről elég sok járat nincs a foglalási rendszerben most nyárra: nincs például Kréta, Mikonosz, Amman, Párizs-Beauvais, Luxemburg, Rimini.
A Wizz Air próbálkozik már most, de ezt inkább csak erőlködésnek hívhatjuk. Ma jelent meg hír arról, hogy két újraindított járatot fel is függesztett a cég közel egy hónapra. Sőt, volt, hogy a Liszt Ferenc Repülőtéren töröltek járatot indulás előtt.
Az országok kormányai is kezdik kihirdetni az újranyitás feltételeit. Egyre többfelől érkeznek azok a hírek, amelyek negatív teszt igazolásához kötik a beutazást – megerősített hírek még nincsenek efelől, de nagy valószínűséggel több ország is meg fogja követelni.
Spanyolországban 2 hét karanténba kell vonulni a beutazóknak május 15-től. Bár ez csak május 24-ig lesz érvényes, de meghosszabbíthatja a kormány ezt a határidőt.
Nagy-Britannia szintén 2 hetes karantént tervez a repülővel beutazóknak, bár pontos tényeket még nem közöltek. A Wizz Air és a British Airways anyacég vezetője is aggályát fejezti ki emiatt, hiszen így jelentősen megcsappanhat az Angliába irányuló utasforgalom.
Görögország a napokban teszi közzé a turisták számára a beutazás feltételeit.
Itthonra is jutott a hétvégén egy szomorú hír: 25 év működés után leáll a Robinson Tours. Ez az utazási iroda indított volna charterjáratot Hainan-szigetére, ám ez a jelenlegi helyzet miatt meghiúsult. Az irodának nincs utasa kint és megfelelő mértékű biztosítás is rendelkezésre áll a kártalanításra.
Kapcsolódó cikk:
Miért nem fogunk olyan olcsón utazni, mint az elmúlt években?