5 nap Dubajban – Judit beszámolója

by radopeter1983
5 nap Dubajban - Judit beszámolója

5 napos dubai-i kirándulásunkról szeretnék írni Nektek, teljesen tárgyilagosan, hátha valaki tud ötletet meríteni belőle. Wizzair-rel mentünk, a biztonságos utazás érdekében elkerültük Irak Irán területét, ezért odafelé 40 percet, visszafelé (ciprusi technikai leszállással) 3 órát késtünk. Két nagyobb gyermekkel voltunk.

A Grand Bellevue Hotel Apartment – ben szálltunk meg a Tecom negyendben a M megálló 7 perc volt gyalog, de négyünknek a taxi érte meg a legjobban, pár ezer forintért mindenhov elvitt. A legtávolabbi pont a reptér volt, 40 km, az került 85 AED ba.

Mellette van egy Carrefour Szupermarket ahol minden reggel bevásároltunk reggelire, minden péksütemény friss ropogós volt, a reggeli a hotelben nem volt túl bőséges, de aki kényelmes, befizethet külön 2000 Ft körül van/fő. Hűtő van a szobákban. Pénzváltó is mellette, itt váltották a legjobban a USD/AED-t. Minden nap két fél literes ásványvíz be volt készítve a szobában.

2023 márciusában jártam Dubajban (és Abu-Dhabiban), amiről részletes képes-videós beszámolót is írtam!

Az első nap

Dubai Múzeumban kezdtünk az „Óvárosban” az Al Fahidi negyedben, 3 AED belépő, egy kis ízelítő az arab világ életéből, igényes szép kiállítás, kb 1-2 óra alatt végigjárható.

Itt található az autentikus arab piac, illatokkal, fűszerekkel, datolyával, jóval olcsóbbak a szuvenírek, mint Dubai központjában, itt érdemes bevásárolni, alkudni kötelező.

Dubai Creek deirai oldalán, nem messze a fűszerpiactól, Al Dhagayában található a város másik híres bazárja, az arany souk. 2 AED-ért átvisz egy kis hajó egy csatornán, ahol az aranypiac van, oda is érdemes elnézni, szemet gyönyörködtető látvány.

Délután meglátogattuk az Emirates Mall-t, megcsodáltuk a fedett sípályát, illetve van egy gyermekeknek készült teljesen futurisztikusnak tűnő játszóház szerű, ahol feltöltőkártyával ülhetsz fel dolgokra.

Második nap

15 órára interneten foglaltunk helyet a Burj Khalifa 124-125. emeletére, de előtte délelőtt sétáltunk egyet a City Port Marina utcáin, csodálatos látvány a sok felhőkarcoló, luxusjacht, illetve kimentünk tengerpartjára, ami gyönyörű, mindennel felszerelt, nyüzsgő élet volt, napsütés és tengerzúgás-

A Burj Khalifa-hoz (a Dubai Mall-ban van) 10 perccel előbb kell érkezni, mint a foglalt időpont, sokan voltak, de folyamatosan ment a sor. A naplemente időszakára 16 óra után drágább a jegy, nem érdemes megvenni, mert mi is megvártuk fent, nem szólt senki, hogy menni kell. Monumentális csoda, nekünk laikusoknak tátva maradt a szánk, a lftben libabőr…imádtuk. A Dubai Mall-nál miután leértünk, megvártuk a félóránként induló szökőkút játékot, 150 m magas vízoszlopokkal, szép fényekkel.

Este 8 kor elmentünk a Global Village -be. Na az mindent vitt…

A világ országaink megépített híres épületei, valami eszméletlen fényekkel (ide csak este érdemes menni) és minden épületben az adott országra jellemző portéka…leírhatatlan, a képek valamennyit visszaadnak, de az ottani élményt nem.

Belépő: 15 AED Afrika, Távol Kelet, Közel Kelet stb…parádés, ámulatbaejtő élmény. Éjfélkor zár, minimum 5 óra kell ahhoz, hogy be lehessen járni.

Harmadik nap

Pihenős nap volt, jó idő volt nagyon ezért Dubai legújabb tengerpartjára mentünk a La Mer Beach-re a Jumeirah1-ben.

Belépő nincs, napágyat lehet bérelni 50 AED, Gyönyörű partrész, játszótérrel és egy kisebb Aquaparkkal, csúszdák, gyermekvilág minden ami kell, ahová 3 után féláron bemehettünk, téli időszakban 18 óráig van nyitva. A végén kicsit már fáztunk 😊

Negyedik nap

Délelőtt elmentünk a Dubai Miracle Garden-be, ami egy virágözön, formák, figurák, épületelek kirakva virágból. Fotók róla…nem tudok többet írni…Látni kell.

A délutánra egy 90 perces hajókázást terveztünk, a Marina Port Beach-ről indul rengeteg jacht, motorcsónak a Palm Jumeirah a Pálmafa Sziget körül, megnézzük a tenger felől az Atlantisz Hotelt és a Burj Al Arab Hotelt. Nagyon klassz hajót fogtunk ki, két nagyon udvarias személyzettel és fontos, hogy 200 AED-t alkudtunk az árból…ne a kiírást ne vegyétek figyelembe alkudjatok amennyit tudtok.

Kaptunk mentőmellényt, megkérdezték, hogy mehetnek e a nyílt tengeren velünk gyorsan – mehettek 😊 50-60-nal „szágoldottunk” a tengervíz permetezett minket, a fíling meg volt és hát a csodálatos látván.

A naplemente visszafelé a tengeren ért minket, ebben is lubickoltunk egyet, mert a látvány itt sem volt mindennapi.

Ötödik nap

Sajnos este 10-kor indult a repülő, de a szállodát csak délig kellett elhagynunk, a bőröndöket megőrizték. Így strandolásra készen eltaxiztunk (16 AED) a híres Jumeirah Beach – re és ott napoztunk, fürödtünk a tengerben ami kb 23 fokos volt.

Este 6-ra mentünk vissza a hotelbe, átöltözés, könnyes szemmel a téli kabátok és hosszúnadrágot előbányásztuk a bőröndből és indultunk a reprérre. Magyar idő szerint hajnali 4 órakor szálltunk le -1 fokban. ☹

Sok helyen van ingyen wi-fi, a parton is, néha a taxiban is. Én a “piros” telefontársaság tagja vagyok, ott van egy világjegy szolgáltatás és napi 2990 Ft- ért az itthoni tarifával használhatod a mobilodat. Ezt aktiválni kell. Amúgy méregdrága 700 Ft/perc azt hiszem.

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató