USA Nyugati parti körutam – 2. rész: Los Angeles

by radopeter1983

Az 1. részben az odaútról és San Francisco-ról írtam, ami után Los Angeles következett. Három teljes napot töltöttem az Angyalok városában.

1. nap

Csütörtök reggel érkeztem egy éjszakai buszozás után. Először a Union Station-ről kiutaztam a város déli részén lévő Long Beach-re. A metró szinte végig a felszínen halad, sok helyen szemetes részt látni. Hát nem ez az igazi csillogás, amit az ember LA-től vár.

Long Beach viszont nagyon kellemes hely, ahol a pálmafás kikötőben puccos yachtok állnak. Itt található az akvárium is.

Long Beach reggel

Visszautaztam a Union Station-höz, mert innen indult a Dodger stadionhoz az ingyenes buszjárat. Érdekes időpontban volt a baseball-meccs: csütörtök 12 órakor. Mai napig nem értem, miért hétköznap délben. Meg is látszott, hiszen csak félház volt.

Bár nem tudom a baseball szabályait, azért bőven megérte elmennem. Egyrészt még soha nem voltam, másrészt élőben láthattam, ahogy az amcsik mindenből showt csinálnak. A szünetekben folyton valamilyen nyereményjáték volt. Például csókot kellett adni a pároknak és egyiküket kiválasztott a kamera, már nyertek is valami apróságot.

Sőt, a meccsen David Beckham is ott volt, aki már évek óta Los Angeles-ben él. Nagy ováció volt, amikor mutatta a kijelző.

Közel négy órás volt az egész meccs, nagyon elnyújtják ezekkel a folyamatos szünetekkel. A végén már egy kicsit unalmas volt, de nagy élmény volt.

Mivel elég fáradt voltam, a Koreatown-ban lévő szálláson kicsit bólogattam és vacsorára mentem csak ki.

2. nap

Ezen a napon a Universal Studios-ba volt jegyem. Úgy gondoltam, hogy kb. délutánig leszek ott, ám annyira élveztem, hogy este 8 óráig ott voltam.

Metróval, majd a stúdió különbuszával érkeztem reggel 9-kor a bejárathoz. És milyen kicsi a világ, előttem egy magyar család várakozott. Mi mindenhol ott vagyunk. 🙂

A híres földgömb

Hát, aki eljön ide, az tényleg szánjon rá egy teljes napot! Pláne, ha gyerekkel érkezik. Hatalmas területen rengeteg minden kipróbálható. Természetesen a 4D-s programok voltak a kedvenceim.

A Harry Potter kastély tetszett a legjobban, ezt kétszer is kipróbáltam. Mindkétszer vagy fél órát kellett sorban állni, ez a legtöbb helyen sajnos így van. De az élményért megéri!

A Harry Potter kastélya

Beneveztem a stúdiótúrára, ahol egy kisvonattal visznek körbe, miközben az idegenvezető végig mondja a tudnivalókat. Ki vannak állítva a híres filmek kocsijai (Magnum, Halálos iramban, Flintstones család, stb), de a Világok harca legismertebb jelenete is áll még.

A szállásra visszafelé leszálltam Hollywood főutcáján, hogy este is lássam a csillogást. Hát, itt is szembesülni kell a negatív oldallal. Sok kéregető, hajléktalan van az utcán, nem a legfelemelőbb látvány.

Sajnos Hollywood este nem a legszebb arcát mutatja

3. nap

Délelőtt a tengerparti rész, Santa Monica és környéke volt a program. Kellemes volt az idő, rengeteg ember volt a parton. A kilátás pedig fantasztikus innen, látni egészen Malibu partjait.

A Santa Monica tengerpartja és vidámparkja

Kihagyhatatlan volt a Santa Monica-i móló, ahol a vidámparkon kívül a 66-os út végét jelző tábla is található.

A 66-os út vége itt van

Innen gyalogoltam déli irányba, a Venice Beach-re, ahonnan a Venice Canals részt jártam be. Ez egy mesterséges csatornarész hidakkal és persze szép kis házakkal a parton. Hangulatos környék, érdemes egy sétát tenni.

Kellemes sétát tettem a Venice Canal-ban

Busszal Hollywood felé vettem az irányt. Szerencsére most kevés kéregető volt, így nyugodtan be lehetett járni a Walk of Fame részt. Rengeteg híresség csillaga látható, el lehet időzni, mire megtalálod a kedvencedet.

A Walk of Fame csillagjai

Nem messze indul busz a Griffith obszervatóriumhoz, ahonnan csodás rálátás van a városra és a híres Hollywood feliratra. Direkt késő délután mentem, hogy még ragyogó napsütésben, majd alkonyat után kivilágítva is le tudjam fotózni Los Angelest.

Az obszervatórium remek kilátóhely
A kilátás még nappal
És sötétedés közben kivilágítva

Ezután már csak egy vacsora fért az időbe és mentem a szállásra, mivel másnap kora reggel indultam San Diego-ba.

A körút további beszámolói

1. rész: San Francisco felfedezése

3.rész: Las Vegas-ban, a Bűn városában

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató