Dubaj és Abu-Dhabi – egy kora nyári utam márciusban

by radopeter1983
Dubaj és Abu-Dhabi - egy kora nyári utam márciusban

2014-ben már jártam Dubajban, de akkor még rutintalanabb utazó voltam, így sok minden kimaradt. Idén viszont bepótoltam szinte mindent! Sok képpel és a végén egy két perces videóval bemutatom Nektek a két emír várost!

Január végén láttam meg, hogy március elején kifejezetten jó áron voltak repjegyek az Emirátusokba. Sikerült is egy csütörtök-vasárnap időszakra foglalnom 50 ezerért jegyet. Ráadásul úgy, hogy oda Abu-Dhabiba reggel, vissza Dubajból este. Tökéletes kombináció volt, ilyen olcsón, nem forró időben ritka jó ár. (Március végén is volt talán még olcsóbban is, de az már Ramadan időszak, így az nem volt játékos.)

Most kivételesen nem egyedül utaztam, egy barátom 13 és 16 éves fia is jött velem. Dubaj minden korosztálynak megfelelő, csak el kellett nekik viselni a reggeltől éjszakáig való városjárást. 🙂

Magyar állampolgároknak nem kell vízum, így Abu-Dhabi és Dubaj repterén útlevéllel tudunk belépni az országba. Amire figyelni kell, hogy belépéskor a határőrtiszt a megfelelő dátumot pecsételje be az útlevélbe.

Szerencsére jó időt fogtunk ki. Pénteken kicsit felhős és párás volt az idő, de nem volt nagyon meleg. Szombaton és vasárnap ragyogó napsütés volt, főleg vasárnap lehetett érezni a Nap erejét. Aki érzékeny a napfényre, az mindenképp készüljön fel, mert pár perc után én is éreztem a bőrömön az áldásos D-vitamin beáramlását. 🙂

Abu-Dhabi

8.10-kor indult a Liszt Ferenc reptérről a Wizz és helyi idő szerint 16.50-kor landolt (+3 óra az időeltolódás).

Mi kétszer használtunk taxit. Itt és Dubajban is Toyota Camry a hivatalos taxi márkája, ezt kell keresni. A reptér és a város közti taxinál 25 dirham a kezdőár, a belvárosban taxizásnál 5 dirham. Mi a reptértől kb. 24 km-re lévő szállodába mentünk, ez 67 dirham volt (kb. 6600 Ft), szóval több fő esetén nagyon olcsó.

Mivel használtunk tömegközlekedést is, ehhez Hafilat kártyát kellett venni. A reptéren van automata (az érkezési csarnok közepén), ahol készpénzzel és bankkártyával is lehet fizetni. Megtévesztő módon a „recharge” menüben kell venni. A kártya 10 dirham, az efölötti rész a leutazható. A buszokon fel- és leszálláskor is érinteni kell az érzékelőhöz a kártyát, leszálláskor a kijelző kiírja a fennmaradt összeget. Feltöltőautomata több buszmegállóban is van. A meglévő kártya egyenlegét ellenőrizni és feltölteni online is lehet!

Még aznap este a híres Sheikh Zayed mecset volt a program. A belépés ingyenes, de a hivatalos honlapon regisztrálni kell. Tíz perces intervallumokban lehet foglalni, email-ben kapjuk meg a QR-kódot. A bejárat a mecset előtti kis bevásárlóközpontban van, a -1 szinten. Nem nagyon foglalkoztak az időponttal, negyed órával a foglalt idő előtt már bent voltunk.

A mecset kívül-belül csodálatos! Aki több időt tölt Abu-Dhabiban, az nézze meg nappal és este is, mindkettőnek megvan a varázsa. Én direkt estére foglaltam, hogy kivilágítva lássam. Nem kellett csalódni! Nincs időlimit a látogatáshoz, bármeddig bent lehet lenni. Fényképezni csak kijelölt helyeken lehet, egyértelmű jelzések mutatják.

Alap, hogy a térd és váll fedett legyen, tehát rövidnadrágban nem lehet belépni! A nőknek abaját kell hordani, ezt a belépőpontnál több boltban is meg lehet venni.

Másnap taxival mentünk a belvárosba. Péntek lévén szinte alig volt ember az utcán. Dubajhoz képest elég kevés a látnivaló, de természetesen nem hagyható ki!

Az Emirates Palace épülete és kertje külön kiemelendő! 10 órakor nyitja meg a kapuit, itt sem megengedett a rövidnadrág. Amúgy manapság szállodaként funkcionál.

Emirates Palace
Emirates Palace

Szemben emelkedik az Emirates Tower, amelynek tetején kilátó is üzemel. Mi nem mentünk fel, elég párás volt az idő, nem sokat láttunk volna.

Emirates Tower
Emirates Tower

Érdemes sétálni az Al Marina szigetre vezető úton, ahonnan jól belátható a város felhőkarcolói. Ezen a szigeten található az Emirates Heritage Village, amely Abu-Dhabi múltját eleveníti meg.

Abu-Dhabi és Dubaj közti közlekedés

Menetrendszerinti buszjárat van a két város között E101 jelzéssel. Hajnaltól estig jár, napközben 20 perces időközönként. A menetidő kb. 100 perc.

Jegyet a buszállomás épületében lehet venni, nagy betűkkel ki van írva, hogy Dubai. Csak készpénzzel lehet fizetni! A dubaji tömegközlekedéshez szükséges NOL Card-ot adnak, erre töltik fel a jegyet, ami 25 dirham. A kártya díja 6 dirham és öt évig érvényes. Az első ajtós felszállásnál kell érinteni a kijelzőhöz.

Dubajban az Ibn Battuta bevásárlóközpontnál van a végállomás, innen metró visz be a városba. (Jebel Ali állomáson át kell szállni a Centrepoint felé közlekedő metróra.)

Dubaj

Jó tanácsok

Dubaj nagy területen fekszik, így pár napos ittlét esetén érdemes felosztani, hogy melyik részt járjuk be. Például a Dubai Marina és az óvárosi rész közel egy órás út metróval, tehát szépen telik az idő utazással. Ne egymástól távoli látnivalókat tegyünk egymás után vagy össze-vissza.

A szállodát lehetőleg metróállomáshoz közel foglaljunk, hogy gyalog is pár perc alatt elérjük. A piros metró végighalad a városon, a Sheikh Zayed Road mentén és a legtöbb látnivaló könnyedén megközelíthető max egy átszállással. Mivel javarészt föld felett halad, már a kilátás is élményt nyújt. Mi a 4*-os Atana Hotelben szálltunk meg, pár percre a Dubai Internet City metróállomástól. (Reggelivel 19 ezer Ft/fő/éj áron jó ár-érték arányú volt.)

Kilenc éve is vittem a városba egy hosszú ujjú pulóvert, mert a belső tereket néha nagyon lehűtik. Persze jó érzés a melegből bemenni a hűvösbe, de könnyű megfázni. Aki hajlamos a megfázásra, mindenképp vigyen magával!

Tömegközlekedés

Pénteken 13.45-kor értünk az Ibn Battutához, ahol a metróállomáson hetijegyet töltöttünk fel a NOL Cardra. Ez 110 dirham és hét naptári napon át a metrón, villamoson és buszokon korlátlanul lehet használni. Kivéve a 105 (Miracle Garden) és 106 jelzésű (Gloval Village) buszt, ezekhez 5 dirham/irány pénznek kell lenni a kártyán.

Ha nem akarunk hetijegyet venni, akkor egy bizonyos összeget töltsünk fel a kártyára. Dubaj közlekedése zónákra van osztva. Egy, két vagy kettőnél több zónás utazás alapján vonja a rendszer a jegyárat. Leszálláskor is mindig érinteni kell a kártyát, itt kiírja a kijelző a kártyán elérhető összeget.

A kártya vétele és arra a feltöltés egyszerű, angol nyelven is elérhető. Itt már lehet kártyával is fizetni. A kártyán lévő egyenleg ellenőrzése és a feltöltés online is lehetséges!

A metrónál figyelni kell, hogy az utolsó járat nem tudni mikor megy. Elvileg szombaton éjfélig közlekedik, de fél 12-kor már zárva volt a Dubai Mall állomás. Így taxit kellett fognunk. Szóval ne lepődjetek meg, ha esetleg hoppon maradtok. 🙂

Egy metróállomás
Egy metróállomás

Hajóval a Dubai Marinába

Több útvonalon jár hajó, mi az Al Ghubaiba metróállomás közelében lévő hajóállomástól a Dubai Marinába közlekedő FR1 jelzésűt néztük ki. Több látnivaló, na meg a panoráma miatt én ezt ajánlanám. 13 és 18 órakor indul, jegyet a hajóállomás melletti bódénál lehet venni. Az út kb 2 óra, ára 50 dirham (kb. 4.800 Ft), NOL Card-dal és készpénzzel is fizethető. Az élményhez képest olcsónak számít!

Mi a 18 órakor indulóra vettünk jegyet, mivel pont a tengeren ért minket az alkony, így láthattuk, ahogy kezdenek „kivilágosodni” a felhőkarcolók alkotta városrészek. Elmegy közvetlenül a Pálma-sziget mellett is és az óriáskerék mellett ér be a Dubai Marinába.

Panoráma a hajóról
Panoráma a hajóról

A fényképező és/vagy mobil legyen feltöltve, mert mi se győztünk elég képeket és videókat készíteni. Szerintem kötelező program!

Dubai Marina este

A hajó a Dubai Marina Mall mellett kötött ki. Ez a rész egy mesterséges öböl, tele felhőkarcolókkal és a közelben népszerű tengerparttal.

Az öböl körül végig sétány fut, a különböző színekkel kivilágított épületek között órákig lehet sétálgatni.

A Dubai Marina felhőkarcolói között
A Dubai Marina felhőkarcolói között

Pár száz méterre a Marina Beach igazi központi hely. Rengeteg ember találkahelye, sok fürdőző is volt késő este. Innen a legjobb a kilátás az óriáskerékre.

Az óriáskerék a tengerpartról
Az óriáskerék a tengerpartról

Miracle Garden

Szombaton reggeli után metróval a Mall of Emirates-ig mentünk, ahonnan a 105-ös busz megy a kerthez. Fentebb már említettem, hogy ez (és a 106-os busz) ún. private bus, ide nem érvényes a hetijegy. 5 dirham a jegy, a NOL Card-on legyen elég pénz (oda-vissza 10 dirham).

Belépőjegyet a helyszínen lehet venni, 75 dirham/fő (kb. 7.300 Ft).

Biztos sokan láttátok már azt a képet, ahol egy Emirates gép virágba van öltöztetve. Na, ez itt látható. Az egész kert egy hatalmas virágbirodalom, megannyi épület és mesefigura van virágokkal díszítve.

A felvirágoztatott Emirates gép
A felvirágoztatott Emirates gép

Mall of Emirates

Visszamentünk a 105-ös busszal és bementünk a bevásárlóközpontba. Amiről híres, az a bent található síterep.

A Ski Dubai egyedülálló, sehol máshol nincs ilyen. Pláne nem sivatagi közegben. Nagyon beteg. 🙂

Egy sípálya Dubajban :)
Egy sípálya Dubajban 🙂

Medinat Jumeirah és Burj Al-Arab

A Mall-tól a 81-es busszal mentünk a világ egyik legismertebb szállodájához. Gyalog egészen közelről lehet lefotózni a szállodát, de a mellette lévő bazárból van egy ikonikus hely, ahonnan talán még szebb.

A Medinat Jumeirah egy tavakkal, sétánnyal körbevett bazárrész. Kellemes hely, de nem mondanám kötelező látnivalónak. Legfeljebb a Burj Al-Arabra nyíló kilátás, ami miatt érdemes ide látogatni.

A Burj Al-Arab a bazárrészből
A Burj Al-Arab a bazárrészből

Burj Khalifa

Szintén a 81-es buszra szálltunk, ez a Dubai Mall mellett tesz le közvetlenül, ahonnan az óriástorony elérhető.

17.30-ra vettünk jegyet online a 124-125. emeleti kilátóba. Érdemes előre megvenni, mert napokkal előtte elfogynak a leglátogatottabb időpontra a jegyek. A napnyugta körüli időpontokra drágább, 244 dirhamba (kb. 23.700 Ft) került.

Mivel a napnyugta 18.25-kor volt, így még napsütésben értünk fel és láthattuk, ahogy fokozatosan kivilágítják a várost. Csodás látvány, én javaslom, hogy a napnyugtát itt nézzétek meg!

Még világosban
Még világosban

A Dubai Mall alsó szintén, a Fountain-hez való kijáratnál van a Burj Khalifa bejárata. A lift kevesebb, mint egy perc alatt visz fel a 124. emeletre. Itt egy nyitott rész van, de nem körbe. A minden irányú kilátás a 125. emelten van. A fotókért szinte harcolni kell, mindenki elsőként akar fotózkodni. De ha türelmesen kivár az ember, mindig lesz egy szabad rész, ahol tud egy szelfit csinálni.

És este
És este

A kilátórészen bármeddig lehet tartózkodni, nincs időlimit. Arra számítani kell, hogy a népszerű időszakokban a lefelé menő lifthez sokat kell várni. Mi kb. 45 percet álltunk sorba 7 óra körül.

Zenélő szökőkút

A Burj Khalifa előtti szökőkút előadása 18 órakor kezdődik és fél óránként van. Az utolsó show 23 órakor kezdődik. Minden óra 15. és 45. percében pedig a torony oldalára LED-fényekkel különféle „előadásokat” vetítenek.

Amit javaslok, hogy ne cövekeljünk le egy helyen! Több helyről érdemes végignézni a pár perces műsorokat. A népszerű helyeken elég nagy tömeg van, de például a tó nyugati oldalán, a Green Roof-on műfüvön fekve is tudjuk élvezni az előadást.

Dubai Marina nappal

Vasárnap a reggeli után összepakoltunk és nekivágtunk az utolsó napnak. Habár péntek este már voltunk a Marinánál, de nappal is látni kell a helyet!

Délelőtt nem sok ember van, kellemes feelingje van ekkor is. Tettünk egy pár perces sétát és mentünk tovább.

Dubai Marina
Dubai Marina

The View at the Palm

A Pálma-szigeten lévő Nakhel Mall kilátójához először villamossal mentünk a Marinától, majd a Palm Gateway megállónál átszálltunk a Monorail-re. Erre külön jegyet kell venni, minden állomáson van pénztár.

A kilátó az 52. emeleten van és csodás kilátás nyílik a „pálmafára”. Jegyet interneten vettünk, a délelőtt 11 órai időpontra 100 dirham/fő volt (kb. 9.700 Ft).

Az 52. emeleti kilátóból
Az 52. emeleti kilátóból

The Pointe

Ez a pálmafa törzsének „csúcsán” lévő tengerparti, bazáros rész. Remek kilátás nyílik az Atlantis Hotelre.

A parton vannak kitéve babzsákok, mi meg is pihentünk pár percre a napernyők alatt, élvezve a látványt. (Nem kell értük fizetni.)

A bazáros rész előtt van esténként szökőkutas előadás, de sajnos erre nem jutott idő.

A pihi után visszautaztunk Monorail-lel a kiindulópontra.

A The Pointe remek kilátó- és pihenőhely
A The Pointe remek kilátó- és pihenőhely

Óváros, bazárok

Metróval a Burjuman állomásig mentünk, ahol az óvárosi rész kezdődik. Ez a „régi” Dubaj, itt kézzelfogható a mindennapi élet. A főutcán gyalogolva bámultak is a helyiek, hogy mit keresnek itt turisták. Egy boltban hatalmas tömeg volt, de csak mi voltunk turisták! Szeretek ilyen helyeket felkeresni.

Kiérve a Creek folyópartra, ahonnan rengeteg helyi hajó, abra közlekedik a túlpartra oda-vissza. Pár perc az út, egyszer mindenképp ki kell próbálni! A hajót irányító emberke az út közben szedi össze a viteldíjat.

Utazás abrával
Utazás abrával

A túlparton, Deira negyedben van egymás mellett a fűszer-, arany- és parfümpiac. Kapni lehet itt mindent, de az árusok elég nehezen engedik el az embert. Sokszor már túlzásba is viszik és keményen alkudni is kell. Mi csak végigmentünk az egészbazáron, mert sietni kellett a reptérre.

Dubaj reptere Wizz Air-rel

A kisebb, 2-es terminálra közlekedik a Wizz. Mi közvetlenül oda, a 13b jelű busszal mentünk a Gold Souk buszállomásról (30 perc az út). Ha jól tudom, van az 1-es és 3-as terminálról ingyenes shuttle busz, de inkább kinéztem a közvetlen buszt. Az a biztos, ha egyből oda megy az utazó.

Nekünk csak hátizsákunk volt, feladandó poggyász nem, de itt mindenkinek a check-in pulthoz kell menni, hogy kiadják az érvényes beszállókártyát. Na, itt jó kis sorra kell számítani. Mi 80 percet álltunk, mire odakerültünk a pulthoz. Még jó, hogy 3 órával az indulás előtt a reptérre értünk, így nem kellett rohannunk a beszállókapuhoz.

Szóval javaslom, hogy Ti is legalább 3 órával legyetek a reptéren, ne kelljen kapkodni!

És ami kimaradt

Egy fő látnivaló nem fért bele az időnkbe, ez a Dubai Frame. Az ablakkeretes kilátó pár évvel ezelőtt épült, mondhatom, elég érdekes látvány messziről is.

Nyilván van még pár látványosság, amit még fel lehet keresni, de úgy gondolom, a javát láttuk a városnak. Ami kimaradt, az majd legközelebb sorra kerül. 🙂

A beszámolómból is kitűnik, hogy három nap nem elég Dubaj felfedezéséhez! Főleg, aki szeret elidőzni a látnivalóknál, azoknak minimum öt napot javaslok. De lehetőleg a téli időszakban, mert már márciusban is nyári meleg van!

Dubaj két perces videóban

Ajánlott cikkek

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató