2 hét Costa Rica – Balázsék beszámolója

by radopeter1983
2 hét Costa Rica - Balázsék beszámolója

Sziasztok, 2021. március 3-17-ig csodálatos 2 hetet töltöttünk Costa Ricán. Szeretném veletek megosztani személyes tapasztalatainkat és élményeinket.

Repülés: Lufthansával, Budapest- Frankfurt- San José és ugyanígy vissza. Eredetileg az átszállások 5-6 órásak lettek volna, de járattörlések miatt oda és vissza is 20 órát kellett a frankfurti reptéren időznünk.

12,5 óra repülés után megérkeztünk San José repterére, helyi idő szerint este 7 órakor, így aznap már csak felvettük a bérelt autót és elfoglaltuk az Alajuelai szállásunkat. Innen másnap reggel indultunk tovább az első megállónkra.

1. állomás: Puerto Viejo – Cocles

A karibi oldalon 3 éjszakát töltöttünk, ahol egy kanadai házaspár által üzemeltetett kerti bungalóban szálltunk meg a La Paz del Caribe-ben (nagyon tudjuk ajánlani, a legjobb szállásunk volt mind közül).

A szálláshoz volt biciklit, amivel könnyen felfedeztük a környék gyönyörű tengerpartjait és dzsungeleit (Punta Uva, Manzanillo, Playa Negra, Playa Cocles).

Playa Negra

Érdemes meglátogatni a helyi Jaguar Rescue centert, ahol állatok mentésével és rehabilitálásával foglalkoznak, valamint hasznos információkkal szolgálnak a helyi élővilágról.

Szerintünk a legjobb program a Cahuita nemzeti park volt. Itt aztán volt mindenféle állatság. Belépőt nem kérnek, csak annyi adományt, amennyit gondolsz. A parkon belül végig vezet egy nagyon szép ösvény, ami hol a dzsungelben, hol a tengerparton halad végig. A parkon belül bárhol lehetett tengerpartozni, így egy kis keresgélés után találtunk egy teljesen privát partszakaszt. Csak a fehér homok, pálmafák és a csábítóan tiszta, kék tenger volt körülöttünk.

Állatokból pedig akadtak bőven: csuklyásmajmok, mosómedvék, ormányos medvék, mókusok, bőgőmajmok, és még ha nagyon figyeltünk, lajhárt is láthattunk a fák tetején.

2. állomás: La Fortuna

Az Arenal vulkán lábánál elhelyezkedő kis városban szintén 3 éjszakát töltöttünk. Itt a szállásunk a Casa Luna hotel volt.

A La Fortuna vízesés meglátogatásán kívül számos program lehetőség volt itt is, közülük kiemelném az Arenal 1968-as kitörésének emlékére létrehozott hiking trailt, ahonnan remek kilátás nyílik a vulkánra és a lávamezőkre.

Valamint a Tabacón Thermal-t, ahol a vulkánból származó 38°C-os forrásvízben lehetett fürdeni. Ez egy egésznapos program, igazi romantikus helyszínen, a napijegy pedig magába foglalta az ebédet.

3. állomás: Monteverde

Az 1400 m magasan fekvő városban 2 éjszakát töltöttünk a Selina nevű szálláshelyen. Itt az eddigiektől eltérően elég hideg volt, 35°C helyett csak 15-16°C volt, és az éjszakák még hűvösebbek.

A programok közül megnéztük Selvatura parkot, ahol a függőhidakon lehetett sétálni a fák lombkoronái között/felett, megfigyelhettük a kolibrik számos példányát, és bemehettünk Costa Rica legnagyobb lepke kertjébe. Ezen kívül a Catarata Los Murcielagos vízeséshez kirándultunk még el.

4. állomás: Sámara

A Nicoya félsziget nyugati részén a csendes óceán partján fekvő kis városban is 2 éjszakát töltöttünk a Locanda beach hotelben. A szálloda közvetlen a tengerparton fekszik, csak az éttermen kellett keresztül sétálni hozzá.

Itt meglátogattuk a helyi piacot, valamint felfedeztük a közeli strandokat.

A Horse Jungle szervezésében részt vettünk egy 3 órás lovastúrán, ami folyón, dzsungelen keresztül egészen a fehér homokos Barrigona tengerpartig tartott (és vissza).

5. állomás: Manuel Antonio

Utolsó állomásunk a Quepos várostól pár km-re fekvő Manuel Antonio-ban volt. Itt 3 éjszakát szálltunk meg a Gaia Hotelben. A szállodából egészen a csendes óceánig lelátni, és minden este lehet a naplementében gyönyörködni.

Itt végül csak a Manuel Antonio nemzeti parkot néztük meg, ahol sok volt a turista, de lehetett túrázni és tengerpartozni is.

Hasznos információk

Pénz

Dollár, de a helyi pénznem a colón. Mindig pontosan adtak vissza egyikből a másikba (pénzváltás szempontjából nem ajánljuk a reptért, nagyon lehúztak minket). Bankkártyával mindenhol lehetett fizetni, a benzin ára pedig 300 Ft/l körül volt.

Vezetés/autóbérlés

Alamo-nál béreltünk autót. Az alapárra még rámentek a kötelező biztosítások és a kaukció, így egész magas díja volt a bérlésnek. Itt arra figyelni kell, hogy csak hitelkártyára tudnak terhelni, sima bankkártyát nem fogadnak el. Az utak közepes minőségűek, 80 km/h-nál többel nem lehet haladni, és nagyon, de nagyon oda kell figyelni a helyi sofőrökre. A kressz az felesleges. Az út szélén nagyon sokféle állat van, érdemes azokra is odafigyelni. A főváros környékén vannak kapuk, ahol pár száz colón útdíjat kell fizetni.

Környezet/időjárás

A tengerpartokon meleg van, a karibi oldalon időnként esik, a csendes-óceáni oldal viszont száraz. A Karib-tenger kicsit hűvös volt, a Csendes-óceán kellemesen meleg, viszont mindkettő erősen hullámzott. Szúnyogírtó és naptej erősen ajánlott! Állatvilágot mindenfele találni, a legtöbbjük ártalmatlan, de akadnak veszélyesek is, mindig körültekintőnek kell lenni. A nemzeti parkoknál nem ajánlatos a méregdrága guidokat felbérelni, nélkülük is megtalálható minden. Aki tud vigyen távcsövet magával, sok állat a lombkoronák között bújik meg, elég messze a bámészkodóktól.

COVID

Maszk használat üzletekben kötelező, mindenhol nyomják a kézbe a fertőtlenítőt, valahol még testhőt is mérnek. Ezenkívül mindenki éli az életét, nyitva vannak az éttermek, a boltok, a parkok stb. Ami még fontos, a legtöbb programra előre, neten kellett megvenni a jegyet a járvány miatt.

További képek

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató