Ciprus 11 napban – Zoliék körútja Cipruson

by radopeter1983
Ciprusi körút - Zoliék beszámolója

Nos, 8 fővel látogattuk meg ezt a gyönyörű szigetet, 11 napot töltöttünk itt. Debrecenből indultunk Wizzair járattal, Larnacaban volt a landolás, majd miután felvettük a 2 kis autónkat robogtunk is az első szállásunk felé. Jöjjön egy Ciprus élménybeszámoló!

Autóbérlés

Autót egy kis helyi cégtől a Regency Car Rentalstol béreltünk. Az egyik autónk egy Ford Fiesta volt a másik egy Nissan Note. Száguldozásra alkalmatlan természetesen de stabilan elvitt A-bol B-be és kifogástalan állapotban volt mindkét autó.

Összesen a 2 autóért fizettünk 550 eurot ebben benne volt a napi 5-5 euro biztosítás is. Korrekt volt minden, nem csalódtam bennük.

Szállások

Eddig Európa minden részén ahol megfordultunk alapfeltétel volt az önellátó szállás és hogy mások ne legyenek velünk egy házban, így keresgéltünk most is. Taktikánk az volt, hogy a szigetet 2 részre osztjuk így elkerüljük a napi sok km autókázást.

Első lakhelyünk Poli Crysochousban volt a Villa Prodromi nevű helye. Itt 6 éjszakát töltöttünk. 8 főre ez összesen 504 euro volt ez könnyen kiszámolható, hogy 10,5 euro / napra jött ki. Megérkeztünk , a takarító hölgy várt minket ( vagy nem tudom ki lehetett de a tulaj tuti nem 😀 ). Nagy mosolyogva oda adta a kulcsot jó időtöltést kívánt és elsétált majd többet nem is láttuk.

A 2. szállásunk pedig Alethrikoban volt Larnacahoz közel. Ez a Palms Resort Apartments névre hallgat, egy tök laza kb 30-as srác várt minket. Ő is kb hasonló lazasággal kulcsot adta, megmutatta mi merre van és el is ment, egyetlen egyszer kellett szólni neki ugyanis a légkondi meghülyült, de készségesen segített. Itt 5 napra fizettünk összesen 292,5 eurot.

Programok

A sziget Paphosi oldala volt a túrázósabb és kalandosabb. Egyrészt, mert végigmentünk az Atlante ösvényen, ami kemény 4 óra séta szép kilátással. Nem kemény terepen, de azért nem edzett láb megérzi a 14 km sétát.

Atlantis ösvényről a kilátás

Voltunk a Millomeris vízesésnél ami szépnek szép viszont 10 perc látnivalót ad. Viszont ami ott állt fentebb fagyiskocsi onnan megérte vásárolni ugyanis elég jó adagot adtak és finom is volt . 🙂

Voltunk Pano Platres, Kato Platres, valamint Omodos falvakban is. Nagyon tetszettek, kis nyugis aranyos helyek kedves emberekkel, nagyon bejött az egész.

Egyik nap az Avakas szurdok volt a cél, az autókat elég messze raktuk le, hát sétálhattunk a 32 fokban egy jókorát. És teszem hozzá maga a szurdok sem valami rövid, tehát amíg lehet menjetek le kocsival.

Az Avakas szurdokban

Ezt tetézvén a hozzá közel eső Lara Beachet néztük ki, amiről írták, hogy szép és magányos. A szép és a magányos is stimmelt, nagyon jót fürödtünk, csak mire oda eljut az ember, az egy fényév. Utak hol vannak, hol nincsenek.

Itt történt meg, hogy a még jó úton megelőzött minket egy szintén bérlős autó, aki jó nagy sebességgel robogott el mellettünk. Tettem egy megjegyzést, hogy ” na majd jól felkoppantja az autót „. Mit ad isten, kb 3-4 km múlva láttuk az autót ott vesztegelve felkoppanva. Kiszóltunk, hogy segítsünk-e, de illedelmesen elutasítottak minket, hogy már hívják a bérlő céget .

A blue lagoon fele aki menni akar, ott is erősen meggondolandó, hogy normál személyautóval lemegy. Szintén láttunk felkoppanást, olajfolyást valamint a helyi gyümölcsárús öreg bácsika jelezte is nekünk, hogy ne nagyon menjünk le sima autókkal veszélyes.

Egy ideig elmentünk, de kb 5 km/h-al lehetett haladni, majd egy pontnál megálltunk és visszafordultunk. Tesóm és sógorom mentek el pár nappal később egy 2 személyes quaddal amit jó áron megkaptak, de azt mondták ezzel is elég kalandos. A látványért megéri mert pazar 🙂

Paphos

A sziget ezen oldalán még felfedeztük Paphost. Magát a várost ez elég vegyes megítélésű szokott lenni. Nekünk tetszett nagyon, amolyan lakható városka. Az főleg tetszett, hogy ha megnyomod a zebránál a gombot, hogy át szeretnél menni szinte azonnal zöldre vált a lámpa, kb alig akartam elhinni 😀

Voltunk a Paphosi Archeologiai Parkban, nem is drága és lehet látni érdekes mozaikokat meg minden érdekességet, akit érdekel az ókori kultúra annak tetszeni fog, akit hidegen hagy, annak kevésbé.

Paphosi Régészeti Park

Limassol

Egyik nap leugrottunk Limassolba. Úgy fedeztük fel, hogy rengeteg itt az orosz, akárhová mentünk hallottunk orosz beszédet. Sportnap volt a fő sétányon rengeteg gyerek és szülő de nagyon hangulatos volt az egész. Maga a város szintén tetszett, valahogy akárhol jártam olyan otthonos volt a szigeten belül .

Jártunk még Aphrodite állítólagos szülőhelyénél és több várat is megnéztünk, illetve bementünk de ezek annyira nem nyűgöztek le, bár szó se róla a kilátás szép főleg a Paphosi várból.

A sziget túlfele már nyüzsgősebb volt, de még nem indult be az igazi turistaszezon (kivéve Ayia Napa és a Nissi Beach ). Így aki jó időre vágyik és mégis kellemes vízre én tudom ajánlani a május vége – július eleje időpontot. Bár a jó vízhőmérséklet relatív, de mi 8an egyöntetűen meg voltunk elégedve a vízzel.

Limassol tengerparti sétánya

Cape Greco

Cape Greco kihagyhatatlan, én ott leültem és elidőztem kicsit olyan szép volt tényleg.

Útban Capo Greco felé

Szobor- és kaktuszpark

Meglestük Ayia Napától keletebbre található szobor és kaktusz parkot.

Mivel hatalmas kaktusz gyűjtő vagyok ki nem hagyhattam de a szobrok is érdekesek, bár némelyik elég elvont és sok dolgot nem lehet belőle kilátni , no de ilyen a művészet. 😀 Igazából még rizsázhatnék, de ténylegesen azt mondom ami a tripadvisoron előkelő helyen szerepel, mint látványosság azzal nagyon nem lehet mellé lőni.

Szamár- és tevefarm

Aki kisgyerekkel megy annak nagyon tudom ajánlani a Golden Donkey farmot Skarinounál.

De még annál is jobban a a teveparkot Mazotosnál, ahol még a jegyvásárlás előtt elnassoltattak velünk kb 3 jegy árának megfelelő édességgel. De aki teheti kóstolja meg a szamártejes likőrt is. 😉

A tevefarm egyik lakója

Favorit tengerpartok

• Lara Beach
  • Latsi Beach
  • CTO Beach ( nem felkapott strand de nagyon hangulatos )
  • Mackenzie Beach ( aki leszálló repülőket akar látni közvetlen közelről 😉
  • Nissi Beach
  • Vrissiana Beach
  • Konnos Bay
Ciprus, Latsi Beach

Nicosia és a török oldal ezúttal kimaradt, viszont okkal. Következő utunkon Észak Ciprus lesz a cél és akkor Nicosia is bele esik a programba majd.

Érdekelnek az élménybeszámolók? Sok hasznos információt tudhatsz meg belőlük!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató