Balti államok és Helsinki – Dóriék beszámolója

by radopeter1983
Balti államok és Helsinki - Dóriék beszámolója

2020 nyarán sikerült megvalósítani egyik európai bakancslistás utamat, a Balti államokat jártuk be (már amennyi 1-és-valamennyi hétbe belefér). Annyira megszerettük, hogy idén is visszatértünk 1-2 helyre, úgyhogy remélem közületek is valakinek meghozza majd a kedvét a beszámoló és a sok-sok kép.

Első megálló: KAUNAS, Litvánia

Kora reggel landolás Kaunasban. Kisváros, kellemes, tiszta, nyugis. Nem volt sok turista. Egy nap pont elég bejárni a környéket és az Óvárost a kastéllyal. De őszintén szólva mi akár még tovább is maradtunk volna, csak hogy élvezzük a „semmittevést”, finom litván ételeket, és hogy nincs hatalmas tömeg.

Ajánlott étterem: https://berneliuuzeiga.lt/centras/ – nekünk nagyon ízlett, tavaly abban voltunk, amelyik kicsit távolabb van az óvárostól, idén kipróbáltuk a „turistásabb” óvárosit. Egyik sem okozott csalódást. Ezekben a helyi Kvass ital is “home brew” volt, nem a bolti üveges, mint általában az éttermekben.

Egy dolgot fontos hozzátennem, ha 2021-ben utaztok: az óváros főutcája most teljesen fel van túrva, valószínűleg készülnek-szépítkeznek a 2022 Európa Kulturális Fővárosa címre! Talán jobb, ha jövőre látogattok el ide, valószínűleg készülnek különlegességekkel is abban az évben.

Második megálló: VILNIUS, Litvánia

Reggel busszal átutaztunk Vilniusba: https://www.autobusubilietai.lt/ (ezen az oldalon keresgéltünk, de helyben is meg lehet venni a jegyet, van kártyás fizetés is)

Első nap az Óvárost fedeztük fel, felmentünk a Gediminas kastélyhoz. Mi befizettük a belépőt és felmentünk a toronyba a kilátásért, de utólag rájöttünk, hogy sokkal szebb kilátás nyílik az Óvárosra a fehér kereszttől (Három Kereszt talán magyarul). Ami ugye ingyenes, és csak 10-15 perc hegymenetes séta a Bernardine parkból. A park maga is nagyon szép, zenélő szökőkúttal, hatalmas játszótérrel gyerekeknek.

Második nap Trakai Kastélyhoz látogattunk el, szintén helyi járatos busszal. Kb 20 perc-fél óra séta a buszmegállótól, sokkal jobban megéri, mint a turista járat.

A kastélymúzeumot körbejártuk, és utána vízibiciklit béreltünk, hogy a vízből is legyen rálátásunk a szigetre. Nem ettünk helyben, mert minden NAGYON drága (ahogy ez várható is), és nem túl jók az értékelések sem.

Összességében Litvániáról: nagyon pozitív élmény, mindkét város nagyon tetszett, egyáltalán nem bántuk, hogy Kaunasban szálltunk le és rászántunk egy napot arra városra is. Az emberek nagyon kedvesek, angolul (inkább a fiatalok) és oroszul is nagyon jól el lehet boldogulni.

Innen tovább indultunk busszal Rigába.

Harmadik megálló: RIGA, Lettország

Első nap városnézés, reggel a Central Marketet néztük meg, ott reggeliztünk, majd az Óvárost jártuk körbe.

Ajánlott étterem: http://www.folkklubs.lv/en

Második nap Cesis kastély látogatás. Szintén helyi busszal mentünk, majd kb 10-15 perc séta. Örültünk, hogy ezt választottuk a Sigulda kastély helyett. Sokkal különlegesebb volt (már amennyire meg tudom ítélni ezt úgy, hogy a másikban nem jártunk, csak olvastunk róla). Valaki azt mondja, hogy mindkét kastély beleférhet egy napba – végül is csak néhány buszmegálló a távolság a kettő közt, de nekünk csak itt elment az egész nap, nagyon rohanós lett volna a kettő egyszerre. Nem ajánlanám egybezsúfolni.

Cesis kastély

Utolsó nap tovább indulás előtt még terveztünk 1-2 további nevezetességet, de végül nem sikerült megvalósítani (kedves orosz néni elvette a kedvünket), ezért korábbi busszal tovább indultunk Tallinnba: https://ticket.luxexpress.eu

Összességében Lettországról: a kastélyok, a kisvárosok és a természet itt is csodálatos, viszont az emberekkel itt sajnos sokkal több rossz tapasztalatunk volt. Angollal itt kicsit nehezebb boldogulni, orosszal lehet leginkább. A helyiek (lettek) és a fiatalok sokkal kedvesebbek, viszont itt (legalábbis Rigában) él a legtöbb orosz a másik 2 balti államhoz viszonyítva, és sajnos ők többségében nem voltak túl kedvesek velünk. Mint írtam is, el is vették a kedvünket, hogy tovább maradjunk, túl sok volt a kellemetlen élmény.

Negyedik megálló: TALLINN, Észtország

Észtországban már többszőr is jártunk, és annyi mondanivalóm, illetve képem van, hogy azt inkább nem zsúfolom be ide, külön posztban írnám le a részleteket. Remélem, ha az a poszt is elfogadásra kerül, akkor könnyen oda tud navigálni az, akit érdekelnek a részletek!

Dóra észtországi kirándulását itt olvashatod!

Utolsó megálló: HELSINKI, Finnország

Tallinnból a D kikötőből induló Star Tallink ferryvel mentünk (ez tavaly volt, úgyhogy nem a legfrissebb infóm). 15 euró volt a reggeli a hajón, de akkora adag, hogy kettőnknek bőven elég volt. És mint később kiderült, jól tettük, hogy ott reggeliztünk be, mert Helsinki nagyon drága!

Megérkezés után azonnal a Market Square kikötőbe mentünk, hogy áthajózzunk a Suomenlinna erődhöz. Helyi járatos komppal, a HSL appból (vagy a ticket automatákból) vett A-B zóna jeggyel 2.8 euró volt átjutni. Szerintem olyan 2-3 órát el lehet sétálgatni a szigeten. Ezután komppal vissza Helsinkibe, ahol a Marketet jártuk körbe, egy kis városnézés, majd az esti Star Tallink ferryvel visszatértünk Tallinnba. Fontos infó (legalábbis mi nem tudtuk, így meg is jártuk), hogy a különböző ferry companyk (pl. Viking, Tallink) bizony mind különböző kikötőkből indulnak, amik a város különböző pontjain vannak, ami lehet akár félórás kocsiútra is egymástól, így nagyon nézzétek meg, hogy melyikkel mentek!

Suomenlinna erőd

Összességében Helsinkiről: annyira nem varázsolt el, de lehet, hogy azért, mert nem töltöttünk ott több időt, na meg a fejemben hatalmas elvárásokkal indultam neki, az sosem jó kiindulás. Finnországot azért nem írnám le, és biztos adok majd még esélyt neki a jövőben.

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató