Barcelona beszámoló – 3. rész: Gaudí alkotásai

by radopeter1983

Barcelona neve egybeforrt Gaudí pompás alkotásaival. A legismertebb épületeiben jártam, ezekről szól ez a beszámoló!

Az 1. részben általános információkat és a múzeumokat, a 2. részben középületeket és parkokat mutattam be!

Casa Vicens

Elsőként ide jöttem el, ami kisebb figyelmet kap, holott nagyobbat érdemelne. Egy szűk mellékutcában található, érdekes, ahogy a rendes házak között áll ez a színes épület.

Mindössze két emeletből és néhány szobából áll, de a belső terei és erkélyei mégis valahogy felértékeli. Az udvaron van egy kávézó, érdemes itt elidőzni.

A belépő mellé jár egy 3 eurós kupon, amit a helyi ajándékboltban levásárolhatunk. Online megvéve olcsóbb a jegy, de helyszínen is simán vehetünk.

Casa Battló

Gaudí egyik legismertebb lakóépülete, ahol mindig nagy a tömeg, bármikor megyünk. Ennek ellenére a fél 3-as időpontra 14.22-kor simán tudtam online foglalni. Ráadásul a helyszínen drágább a jegy.

Szakaszosan engedik be a látogatókat, hogy bent ne legyen tumultus. A bejáratnál adnak audioguide-ot és a termekben automatikusan elindul a megfelelő szöveg (több nyelven is van, magyar sajnos nincs). Bent bármeddig lehetünk.

A csodás belső terekről külön nem is írnék, mert ezt élőben kell látni. Számomra talán a legszebb lefelé menet, a lépcsőknél lévő láncos rész. Hihetetlen, hogy Gaudí milyen kreatív volt!

És a végén jön a Gaudí Cube. Egy terembe vezetik a látogatókat, ahol egy pár perces 3D-s előadást láthatunk. Ezt mindenképp át kell élni, akkora élmény!

Amit még ki kell emelni, hogy este, félóránként pár perces színes show-t vetítenek ki a házfalra. Egyszer mindenképp meg kell nézni, nagyon látványos.

Casa Milá

A Casa Batlló után mentem, ide online pár nappal előtte megvettem a jegyet. Itt kevesebben vannak és a Batlló után nem ad akkora élményt. Bár ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem érdemes eljönni!

Itt is kapunk audiogudie-ot, amit mi indítunk el a teremszámok alapján. Szabadon bejárható az épület, mivel nincs tömeg, simán el lehet időzni mindenhol.

Itt a tetőterasz, ami a legjobban megéri a belépőt. Különböző alakzatokat láthatunk a kéményekből, sőt, a Sagrada Famíliára is remek kilátás nyílik.

Palau Güell

A La Rambla egyik mellékutcájának az elején van, jól beilleszthető bármikor a programba. És nem szükséges előre megvenni a jegyet, én is a helyszínen vásároltam.

Hasonlóan a Casa Batllóhoz, ez is lenyűgözött engem. Főleg a fő terem az, ahol több percig állt mindenki és bámulta a magas, kupolás termet. És nézzünk a fejünk fölé is, mert a mennyezet több szobában is csodás: a faragványok, díszítések pompásak.

A tető a többi Gaudí épülethez hasonlóan díszes és különböző formákat láthatunk.

Güell Park

Az utolsó nap utolsó látnivalója volt, pont jól jött egy kis séta a parkban levezetésként.

Itt időpontra vettem meg a jegyet (14.30), de 10 perccel előtte simán beengedtek. Sokan csak a bejárati szinten lévő két házat és a gyíkos lépcsőt nézik meg, max a felette lévő kilátóhelyet. Pedig a park hatalmas, több km-t is lehet gyalogolni és mindenfelé különleges építményeket láthatunk.

Én egészen a tetejéig mentem, ahol a Casa Trias nevű épülettől remek a kilátás. Érdemes pár órát szánni a parkra és bolyongani egyet.

Torres Bellesguard

Talán ez a legismeretlenebb Gaudí épület, mivel a város szélén van, közel a CosmoCaixa-hoz. Viszont e kettő együtt mindenképp megéri az időt.

Minden óra 30 percében van idegenvezetés az épületben, csak vezetővel lehet bejárni. Persze pont 10.35-kor értem oda, így várnom kellett. A park része finoman fogalmazva se nagy szám, viszont az épület belseje és a tetőterasz kárpótol.

Kapunk egy audiogudie-ot, amit mi indítunk el az adott helyeken, szóval a vezető leginkább csak felügyelő. 🙂

Sagrada Família

És a végére hagytam a legszebbet. Valójában az utolsó előtti látnivalóm volt: direkt egy szép idős napra vettem jegyet, hogy a toronyból kilátás biztos tuti legyen.

Hatalmas mindig a tömeg, a belépésnél a reptérihez hasonló ellenőrzés zajlik. Ezután bent már bárhová mehetünk és bármeddig lehetünk. Kívülről is pazar, na de a belső része! Sokat voltam bent, kb. negyed órára le is ültem a padra, hogy élvezzem a látványt.

Van sima jegy, ami csak a templomba szól és van jegy, amiben az egyik torony látogatása is benne van. Két torony közül választhatunk: Nativity és Passion. Én az előbbibe voltam, szerencsére ott kisebb volt a sor. Ugyanis egy pár személyes lifttel lehet felmenni, én is kb. 20 percet vártam, ráadásul iszonyat huzatos helyen. Nem árt egy pulóvert vinni, nem kevesen dideregtek a sorban álláskor.

A liftből kiszállva egyénileg kell lemenni, közben lehet időzni és a nyílásokon bámulni a templom díszeit és a kilátást.

A jegyeket legalább egy héttel előtte érdemes megvenni, mert az előtte napokban már alig van szabad időpont. A templomba belépéshez és a toronyba is külön időpontot kell választani.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató