8 nap Cipruson – Tamásék beszámolója

by radopeter1983
8 nap Cipruson - Tamásék beszámolója

Sziasztok! Szeptember 14-22 között volt szerencsénk eltölteni 8 teljes napot Cipruson, melyről szeretném megosztani tapasztalataimat.

Először is az útitervvel kezdeném napi bontásban:

1.nap – Érkezés Larnacara majd a város felfedezése

Larnaca

2.nap – Nicosia kirándulás

Nicosia

3.nap – Strandolás Larnacan, illetve egy kis planespotting a Mackenzie beachen

4.nap – Út Protarasra, Sculpture park & Cactus park felfedezése majd a Love Bridge megcsodálása, este egy kis séta Protaras főutcáján

Love Bridge

5.nap – Nissi beach, Makronissos beach és Ayia Napa felfedezése

Ayia Napa

6.nap – Észak-Ciprusi kirándulás (St.Barnabás kolostor, Salamis romváros, Famagusta városa és Varosha a halott város)

A halott város

7.nap – Cape Greco Nemzeti park, Sea Caves, Blue Lagoon, Fig Tree Bay, Sunrise Beach és a nap zárásaként Magic Dancing Waters Live show

Fig Tree Bay

8.nap – Ayia Napa majd még egy kis Nissi beach és a nap zárásaként vacsora Protarasban (az eredeti terv egy naplementés hajókirándulás lett volna Ciprus legszebb részein azonban a nagy szél miatt sajnos ezt lemondták)

Közlekedés:

Az 1-3. napokon busszal közlekedtünk, amely 1,5-2 EUR-ba került utanként/fő. Egész pontosan közlekedtek a buszok, viszont a klímát borzasztóan nyomatják az összes buszon.

A 4.naptól quad-al fedeztük fel Ayia Napat és környékét, a baloldali közlekedést viszonylag hamar meg lehet szokni. A quad-ot/buggy-t nagyon ajánlom, szerintem a legjobb közlekedési eszköz Ciprus ezen részén és drágának sem mondanám. Észak-Ciprusra Kulcsár Vizsla Barnus vitt át bennünket, de erről az útról később bővebben is írok.

Szállás, étkezés és árak:

Az első 3 napon Larnacan volt a szállásunk közel a parti sétányhoz. Ez a szállás a szomszéd szórakozóhely miatti zajt leszámítva teljesen rendben volt. Azonban a fennmaradó napokat Protaras mellett Pernerán töltöttük, ahol a szállás nem igazán nyerte el tetszésünket. A biztosítékot leginkább az verte ki nálunk amikor a reggeli előtt csótányokat láttunk a szálloda folyosóján, melyek még napokig ott voltak, tehát a takarítás hagyott kívánnivalót… Reggelink az volt mind a két szállásunkon a Booking-os Genius tagságsnak köszönhetően azonban jónak semmiképpen sem mondanám a reggeliket. Sok helyen jártunk már a világon, de eddig itt találtuk a legegysíkúbbnak és a legkevésbé frissnek a kihelyezett ételeket.

Az ebédet/vacsorát mindig megoldottuk magunk, próbáltunk változatosan étkezni, mivel a görög/ciprusi ételektől (hús hússal) már a 2.nap után elment a kedvünk.

Árak tekintetében abszolút olcsónak és barátinak mondanám Ciprust a Nyugat-európai országokhoz képest. Általában napi 100 EUR kerettel szoktunk útnak indulni, amely itt meglepően soknak bizonyult, hiszen egyik napon sem léptük át a keretet és semmiben sem szenvedtünk hiányt! (Egy-két példa az árakra: napágy/napernyő bérlés: 2,5 EUR; főételek: 8-15 EUR-ból már bőséges főételt lehet kapni, de a helyi gyrososnál volt, hogy 8 EUR-ból ketten bőségesen megvacsoráztunk; koktélok: 3-5 EUR körül mozognak sok helyen, ami igen kedvezőnek mondható)

Időjárás:

8 napos nyaralásunk alatt a hőmérséklet stabilan 30-32 fok volt napközben és este is csak 26 fokig hűlt le. Kifejezetten meleg volt végig, a tűző napon többnyire elviselhetetlen ezért a kirándulásokat többnyire reggelre és késő délutánra terveztük. A tenger nagyon kellemes hőmérsékletű volt az összes partszakaszon. (27-28 fok)

Véleményen szerint szeptember legvégén vagy októberben sokkal kellemesebb idő lehet itt Cipruson, így ha visszatérünk biztosan egy későbbi dátumban gondolkodnánk, mint most.

Személyes vélemény, összegzés:

Úgy gondolom, hogy Larnacara bőven elég 1 nap. Szép a tengerparti sétánya, erődje és a Szent Lázár templom, de ennyit tudnék az érdekes látnivalók között listázni.

Larnaca

Nicosia, a kettéosztott város számomra kicsit csalódás volt. Sokkal autentikusabb városra számítottam főleg az északi oldalon. A török oldalon a Büyük Han karavánszerájt érdemes megnézni mivel elég egyedi, illetve aki szereti a bazárt, vásárolhat kedvére olcsón, de figyelni kell, hogy hamis dolgokat nem szabad áthozni a határon! Vagy elveszik vagy visszaküldenek vele a török oldalra. Na de ennyi elég is az első három napról, következzen a számunkra érdekesebb rész.

Büyük Han karavánszeráj

Szerencsére az Ayia Napa-i, Protaras-i rész abszolút kárpótolt mindenért. Gyönyörű kék tenger, csodálatos tájak és természeti látnivalók. A Love Bridge és a Cape Greco Nemzeti Park kihagyhatatlan. Strandok közül jó néhányat kipróbáltunk azonban kedvencünk a Nissi Beach lett. Strandok tekintetében nem nagyon lehet egyébként rosszat választani, hiszen mindegyik gyönyörű. Fontos, hogy bármelyik strandra is megy valaki érdemes minél korábban indulni amennyiben napágyhoz/ernyőhöz szeretne jutni, hiszen nagyon gyorsan rengetegen lesznek a strandokon.

Ayia Napa

Ayia Napa és Protaras közül nekünk Protaras jobban tetszett, nagyon hangulatos a főutcája főleg este. Ha már Protaras-on jár valaki az esti órákban mindenképpen ajánlom a Magic Dancing Waters Live showt. Ez gyakorlatilag egy zenélő szökőkút, de nagyon jók a zenék, szép a látványvilág, kellemes 1 órás kikapcsolódás és szórakozás volt számunkra.

Magic Dancing Waters Live show

Utazásunk egyik legpozitívabb élményének az Észak-Ciprusi kirándulásunkat mondanám, amelyhez nagyban hozzájárult Kulcsár Vizsla Barnus, hiszen nagyszerű történeteket mesélt és lenyűgöző helyekre vitt el bennünket ezért mindenképpen ajánlom aki Ciprus ezen részére vágyik. Érdekes volt látni Szent Barnabás kolostorát, illetve Salamis romvárosát, amely egészen szép állapotban megmaradt az utókornak.

Salamis romvárosa
Szent Barnabás kolostor

Famagusta városa egyszerűen zseniális, nagyon hangulatos és alig van turista. Itt megkaptuk azt az autentikusságot, amit Nicosiában hiányoltunk.

Famagusta

Ami még Famagusta városánál is jobban tetszett az pedig Varosha a halott város, amely 1974-ben hermetikusan lezárásra került és csak 2 éve nyitotta meg újra kapuit a turisták előtt. Egyszerre érdekes, furcsa és egyedi élményben volt részünk, hiszen ilyet még sosem láttunk egyik korábbi utazásunk során sem. Mindenképpen ajánlom e szellemváros meglátogatását, biztosan nem fog csalódni, aki ide kirándul!

Varosha szellemváros

Összességében csodálatos 8 napot töltöttünk Cipruson és a közeljövőben valószínűleg visszatérünk még, hiszen rengeteg látnivalót tartogat még a sziget. Az biztos, hogy amennyiben újra Ciprus felé vezet útunk akkor október-november környékén vagy tavasszal szeretnénk meglátogatni ezt a gyönyörű szigetet.

Tamásék sokat utaznak, az Instagram oldalukon még több képet láthatsz!

A többi élménybeszámolóból is sok információt tudhatsz meg!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Rendben Adatkezelési tájékoztató